شاخص در آستانه فتح کانال 275 هزار واحدی

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۵۱

رونق معاملات در بورس تهران موجب شد تا طی روز گذشته شاهد رشد 5 هزار و 646 واحدی نماگر اصلی بورس تهران باشیم. این رشد که سبب شد تا سطح شاخص کل این بازار به 274 هزار و 871 واحد برسد، بیش از هر چیز به واسطه رشد قیمت در نمادهای حاضر در صنایع فلزی- معدنی و پتروشیمی‌ها روی داد.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز قبل اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۱۵۱۷ واحد افزایش معادل ۲.۱۰ درصد به ۷۳ هزار و ۸۷۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۲۱۶ واحد رشد معادل ۳.۰۱ درصد به ۷۵ هزار و ۹۳۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴۸۳ واحد افزایش، معادل ۳.۰۱ درصد به ۵۰ هزار و ۸۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۳۸۰ واحد رشد، معادل ۲.۴۱ درصد به ۳۱۴ هزار و ۱۸۲ واحد، شاخص بازار اول با ۴۶۰۷ واحد افزایش معادل ۲.۳۶ درصد به ۱۹۹ هزار ۸۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۲۲۳ واحد رشد معادل ۱.۶۸ درصد، به ۵۵۸ هزار و ۶۱۱ واحد رسید. از سویی دیگر روز گذشته ۷ نماد «فولاد با ۳۱۶ واحد، پارسیان با ۱۹۶ واحد، رمپنا با ۱۴۳ واحد، پارس با ۱۱۶ واحد، وغدیر با ۱۱۰ واحد، فملی با ۹۵ واحد و کگل با ۸۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید که در این روز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «کاشی و سرامیک با ۴۶۸ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۹ هزار و ۷۰۳ واحد، انتشار و چاپ با ۵۱۳۰۹ واحد افزایش معادل ۵ درصد به یک‌هزار و ۷۸ واحد، فنی و مهندسی با ۱۰۴ واحد صعود معادل ۴.۶۷ درصد به ۲ هزار و ۳۴۴ واحد، وسایل ارتباطی؛ ۳۱۸ واحد رشد معادل ۴.۶۰ درصد به ۷ هزار و ۲۴۳ واحد، سایر مالی با ۱۷۴ واحد افزایش، معادل ۴.۳۲ درصد به ۴ هزار و ۲۲۸ واحد، منسوجات با ۱۶۵ واحد رشد معادل ۴.۱۹ درصد به ۴ هزار و ۱۲۲ واحد و مواد دارویی با ۱۰۹۷ واحد افزایش معادل ۳.۶۹ درصد به ۳۰ هزار و ۸۴۷ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «حفارس، کترام، تنوین، خزر، دتماد، وتوس و کفرا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وبهمن، ونوین، خمحور، وپارس، ‌های‌وب، لابسا و خگستر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس اوراق بهادار تهران، در ۳۷۱ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد. در فرابورس نیز وضعیت شباهت زیادی به معاملات بورس تهران داشت. دیروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 92 واحد به رقم 3 هزار 653 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران طی معاملات این روز به بیش از 202 هزار میلیارد تومان رسید.

در روز قبل معامله‌گران فرابورس بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 244 هزار نوبت معامله و به ارزش 1218 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

روز گذشته عمده نمادهای مهم فرابورسی در تقویت شاخص کل نقش داشته‌اند که می‌توان به نماد شرکت‌های سنگ آهن گهر‌زمین، کگهر، پتروشیمی مارون، مارون، پتروشیمی زاگرس، زاگرس، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، ذوب، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، میدکو، تولید نیروی برق دماوند، دماوند، تولید برق عسلویه مپنا، بمپنا بوده‌اند.

نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر و تولید ژلاتین کپسول ایران بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر