روی خط شرکت ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۲۹

  ششمین عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی:

ششمین عرضه نفت‌ خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۵۲ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه انجام می‌شود.

به گزارش سنا، اطلاعیه عرضه ۲ میلیون بشکه نفت‌ خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۵۲ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه برای تاریخ چهارشنبه (۳۰ مردادماه) منتشر شد. این ششمین عرضه نفت خام سنگین در رینگ بین‌الملل از زمان آغاز عرضه نفت در بورس انرژی است. دهم اردیبهشت امسال در نخستین عرضه نفت خام سنگین ۷۰ هزار بشکه معامله شد. خریداران می‌توانند تا سه ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در دیگر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان‌پذیر است. بر اساس مجوز صادر شده از سوی سازمان بورس شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان که با سرمایه ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در بازار سهام حضور دارد، با هدف اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و تقویت توان مالی و عملیاتی خود را به میزان ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال افزایش می‌دهد. این گزارش می‌افزاید: تامین سرمایه لوتوس پارسیان به میزان ۱.۰۰۰.۰۰۰ سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال که از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی پیش بینی شده است را برای این افزایش سرمایه در نظر گرفته است.

به گزارش ایبِنا، همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت ۲ سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا هیات‌مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام کند. لازم به ذکر است، شروع پذیره نویسی تامین سرمایه لوتوس پارسیان حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز می‌شود و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق ماده ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تأیید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان بورس نیست.

  «وملل» به سود رسید:

شرکت اعتباری ملل در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۷۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که زیان هر سهم ۱۳۳ ریال اعلام شده بود، افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. به گزارش سنا، شرکت اعتباری ملل با سرمایه ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت اعتباری ملل در دوره یاد شده، مبلغ ۴۷۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۷۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد. این شرکت فرابورسی، افزایش ۱۹۶ درصدی جمع درآمدها را از جمله دلایل اصلی افزایش سود هر سهم و سود خالص عنوان کرده است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۵۴۸ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «وملل» در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۸۰۴ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۳۳ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

  رشد ۳.۷۸هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «سیدکو»:

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان در صورت‌های مالی ۳ماهه از رشد ۳هزار و ۷۸۲میلیارد و ۹۱۴میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد.

به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ با سرمایه ۴هزار و ۸۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۳۵ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی خود را ۱۶۵میلیارد ریال، سود خالص را ۱۶۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۲هزار و ۱۰۴میلیارد ریال منتشر کرده است. «سیدکو» در اطلاعیه منتشر شده این شرکت از رشد ۳هزار و ۷۸۲میلیارد و ۹۱۴میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد. در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس بهای تمام شده این دوره با افت ۱۸میلیارد و ۳۷۷میلیون ریالی مبلغ ۳هزار و ۹۵۷میلیارد ریال اعلام شده است. علاوه بر این ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت با افزایش ۲هزار و ۱۶۶میلیارد ریالی به ۷هزار و ۷۴۰میلیارد ریال رسیده است. این شرکت در دوره مالی ۳ماهه کل مبلغ واگذاری خود را ۱۵۷میلیارد و ۹۶۶میلیون ریال اعلام کرده است که سود این واگذاری‌ها به ۸۰میلیارد و ۸۶۶میلیون ریال رسیده است. علاوه بر این در صورت ریز معاملات سهام بورسی خریداری شده به مبلغ ۵۸میلیارد و ۷۲۳میلیون ریال بالغ شد.

«سیدکو» در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت برای دوره ۹ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ اعلام کرد که با توجه به تعدیل پیش بینی شرکت‌های تابعه طبق عملکرد واقعی ۶ماهه برای سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲۹۱ریال سود هر سهم پیش بینی می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین با اعلام خبر عرضه 2 شرکت صنایع سرام آرا و ذغال‌سنگ پرورده طبس در بازار سرمایه در سال جاری، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) درآمد هر سهم (EPS) را به بیش از دوبرابر افزایش خواهد داد.

 

ارسال نظر