شاخص بورس تهران در‌جا زد

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۲۵

گروه بورس| شاخص بورس در اولین روز هفته جاری با رشد اندک ۱۴ واحدی در پایان معاملات به ۲۶۱ هزار و ۴۰۵ واحد رسید تا از هیجان صعودهای سنگین هفته گذشته اندکی فاصله بگیرد.

در روز شنبه اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل این بازار با ۱۴ واحد رشد معادل ۰.۰۱ درصد به ۲۶۱ هزار و ۴۰۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد به ۷۰ هزار و ۶۱۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۶۷ واحد رشد معادل ۰.۹۸ درصد به ۶۸ هزار و ۹۳۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۴۷ واحد افزایش، معادل ۰.۹۸ درصد به ۴۶ هزار و ۲۰۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۵۱۶ واحد رشد، معادل ۰.۵۱ درصد به ۲۹۷ هزار و ۹۲۷ واحد، شاخص بازار اول با ۱۸۱ واحد افزایش معادل ۰.۱۰ درصد به ۱۹۰ هزار ۴۰۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۷۳۲) واحد افت معادل (۱۴) درصد، به ۵۲۹ هزار و ۷۰۷ واحد رسید.

از سویی دیگر در این روز ۲ نماد «اخابر با ۲۰۹ واحد و بورس با ۱۹۱ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، روز قبل شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «اداره بازارهای مالی با ۱۴ واحد صعود معادل ۸.۰۱ درصد به ۱۹۵ واحد، خودرو با ۱۲۱۴ واحد افزایش معادل ۳.۶۷ درصد به ۳۴ هزار و ۳۲۷ واحد، انتشار و چاپ با ۲۷۷۶۰ واحد صعود معادل ۳.۳۹ درصد به ۸۴۷ هزار و ۳۳۱ واحد، سیمان ۴۷ واحد رشد معادل ۲.۵۵ درصد به یک هزار و ۸۹۴ واحد، فنی مهندسی با (۶۰) واحد افت، معادل (۲.۶۰) درصد به ۲ هزار و ۲۵۷ واحد، سایر معادن با (۲۲۴) واحد کاهش معادل (۳.۰۵) درصد به ۷۱ هزار و ۳۹۳ واحد، محصولات چوبی با (۱۲۸۱۵) واحد ریزش معادل (۳.۶۸) درصد به ۳۳۵ هزار و ۴۳۴ واحد» رسید. در عین حال نگاهی به آمار معاملاتی این روز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «بورس، قثابت، ختور، بکاب، بالبر، چدن وبنیرو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دفرا، پارسیان، لوتوس، پسهند، حتاید، غشان و لابسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس تهران، در ۳۵۳ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۸۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۵۹ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان رسید.

در فرابورس نیز  شاخص کل با افزایش 8 واحدی به رقم 3هزار و 526 واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 195 هزار میلیارد تومان رسید.

در روز گذشته معامله‌گران فرابورس بیش از 2.4 میلیارد ورقه سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 322 هزار نوبت معامله و به ارزش هزار و 145 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

دیروز نمادهای کگوهر و هور، کرمان، میدکو، بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و نمادهای هرمز، زاگرس، کوثر، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را بازی کرده‌اند.

در روز قبل نمادهای پربیننده فرابورس ایران مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، توسعه و عمران استان کرمان، بانک دی، ریل پرداز سیر وتولید ژلاتین کپسول ایران بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر