روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۹۴۲

     نماد سپرده‌گذاری مرکزی در فرابورس درج شد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با نماد معاملاتی «سپرده» در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست‌مین نماد معاملاتی (یکصد و هفدهمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. این شرکت که در 30 بهمن سال 87 نزد سازمان بورس ثبت و در تاریخ 23 بهمن 97 پذیرش شده است، با نماد معاملاتی «سپرده» در گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط و زیرگروه فعالیت‌های مرتبط با اوراق بهادار روی تابلوی بورس اوراق بهادار نشسته است. این گزارش می‌افزاید: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) وفق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذر ماه 1384، جهت انجام امور پس از معاملات بازارهای بورس یا خارج از بورس تشکیل شده است. وظایف پس از معاملات بازارهای مالی شامل، سپرده‌گذاری و ثبت، نگهداری و انتقال اوراق بهادار و پایاپای و تسویه معاملات انجام شده در بازارهای مالی است.

     کسب ۶۸ میلیارد ریال درآمد «فملی»: شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره ۴ ماهه منتهی به پایان تیر ماه ۱۳۹۸، معادل ۶۸ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره مشابه در سال پیش افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش سنا، شرکت ملی صنایع مس ایران با سرمایه ۷۸ هزار میلیارد ریال گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان تیر ماه ۱۳۹۸ را منتشر کرد. شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره یک ماهه یاد شده، معادل ۱۷ میلیارد و ۷۴۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است. بررسی آمار تولید و فروش این شرکت نشان می‌دهد در این دوره «سنگ سولفور» با تولید ۴ میلیون و ۸۵۴ هزار تن در صدر بیشترین تولید در بین محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران قرار داشته است. در این دوره یک ماهه، «کنسانتره مس» با فروش ۲۹ هزار و ۵۶۸ تن در صدر فروش‌های تیر ماه «فملی» قرار گرفت. شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه سال جاری، معادل ۶۸ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال محصول به فروش رسانده است که نسبت به دوره مشابه در سال پیش، از افزایش ۲ درصدی برخوردار بوده است.

     سود هر سهم «ولغدر» افزایشی بود:  شرکت لیزینگ خودرو غدیر در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۷۷ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت لیزینگ خودرو غدیر با سرمایه ۵۳۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت لیزینگ خودرو غدیر در دوره یاد شده، مبلغ ۹۳ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۷۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۱۶ درصد افزایش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «ولغدر» در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به آذر ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۷۴ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۵۲ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود. لازم به ذکر است در گزارش حسابرسی شده شرکت لیزینگ خودرو غدیر در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری نسبت به گزارش حسابرسی نشده این شرکت، کاهش ۸ ریال معادل ۴ درصد، در سود هر سهم مشاهده می‌شود که به دلیل افزایش مالیات بر درآمده بوده است.

     اختصاص ۲۰۴ ریال به ازای هر سهم «غدیس»: شرکت پاکدیس در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲۰۴ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۷۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت پاکدیس با سرمایه ۲۸۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت پاکدیس در دوره یاد شده، مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۰۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۷۱۶ درصد افزایش داشته است. شرکت پاکدیس، افزایش ۸۷ فروش را از جمله دلایل عمده افزایش سود هر سهم و افزایش ۷۰۷ درصدی سود خالص نسبت به دوره گذشته عنوان کرده است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در‌نهایت مبلغ ۵۶ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «غدیس» در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۷ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۲۵ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

 

 

ارسال نظر