رشد اندک شاخص بورس تهران در نخستین روز هفته

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۰۶۹

گروه بورس| معاملات روز گذشته در بورس تهران در حالی به اتمام رسید که شاخص این بازار در سطح ۲۵۴ هزار و ۴۵۳ واحد متوقف شد و شاخص کل هم وزن با ۵۹۶ واحد افزایش به رقم ۶۲ هزار و ۶۱۲ واحد رسید. همچنین آیفکس با افزایش ۱۹ واحدی به عدد ۳ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. بازار سرمایه که در روزهای گذشته روزهای به نسبت آرامی را پشت گذاشته روز قبل را در حالی به اتمام رساند که ارزش معاملات بورس به 858 میلیارد تومان رسید. همچنین در این روز شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲ واحد افزایش به ۶۸ هزار و ۷۶۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۰۰ واحد افزایش، معادل ۰.۹۶ درصد به ۴۱ هزار و ۹۷۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۴۴ واحد رشد، معادل ۰.۰۵ درصد به ۲۸۲ هزار و ۹۱۶ واحد، شاخص بازار اول با (۵۰۲) واحد افت معادل (۰.۲۷) درصد به ۱۸۶ هزار ۱۶۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۷۴ واحد رشد معادل ۰.۴۵ درصد، به ۵۱۱ هزار و ۹۹۵ واحد رسید.

در روزی که گذشت با دست به دست شدن بیش از ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲۵۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد که دلیل آرامش تدپیکس در اولین روز کاری هفته تغییر قیمت‌های جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته و تداوم تنش‌های موسوم به جنگ تجاری عامل موثر بر جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران باشد.

در معاملات روز گذشته نمادهای رمپنا، تاپیکو و «های وب» به ترتیب با ۲۱۳، ۲۱۳ و ۱۲۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فملی، کگل و پارس به ترتیب با ۳۲۴، ۲۲۴ و ۱۶۹ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.  همچنین خساپا، وتجارت، فولاد، خودرو و فملی پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و اطلاعات - ارتباطات و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در فرابورس ایران نیز با پایان گرفتن معاملات شاخص کل 19 واحد رشد کرد و به رقم 3 هزار و 393 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به 185 هزار میلیارد تومان رسید.

دیروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 980 میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 185 هزار نوبت معامله و به ارزش 907 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در روزی که گذشت نمادهای کگهر، دماوند، بمپنا، مادیرا، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای زاگرس، مارون و ذوب در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

 

 

ارسال نظر