روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۰:۴۵:۰۳
کد خبر: ۱۴۹۸۰۹

    سود هر سهم «لپارس» ۱۱۳ درصد افزایش یافت: شرکت کارخانجات پارس الکتریک در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۹۲ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۱۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش سنا، شرکت کارخانجات پارس الکتریک با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت کارخانجات پارس الکتریک در دوره یاد شده، مبلغ ۵۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۹۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۱۱۳ درصد افزایش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۶۲۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «لپارس» در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲۶ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۹۰ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

    مروری بر صورت‌های مالی ۳ ماهه «حسیر»: شرکت ریل سیر کوثر در دوره ۳‌ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت ریل سیر کوثر با سرمایه ۶۰۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت ریل سیر کوثر در دوره یاد شده، مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۲۷ درصد کاهش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۷۴ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «حسیر» در دوره ۳ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۲۶ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

    سود هر سهم «کاسپین» کاهشی بود:  شرکت داروسازی کاسپین تامین در دوره ۳ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۳۷۲ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت داروسازی کاسپین تامین با سرمایه ثبت شده ۱۵۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت داروسازی کاسپین تامین در دوره یاد شده، مبلغ ۱۶۷ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۷۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۶۰درصد افزایش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۹۰۲ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «کاسپین» در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۳۹ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۹۳۲ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود. همچنین بر اساس این گزارش، شرکت داروسازی کاسپین تامین در برآورد خود از نرخ فروش محصولات در دوره ۹ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرده است: در این دوره تغییرات نرخ فروش تابع سیاست‌های سازمان غذا و دارو خواهد بود. همچنین ارز صادراتی نیز بر اساس مصوبه هیات دولت و بخشنامه‌های صادره عمدتا بر اساس نرخ سنا به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردد. همچنین برآورد «کاسپین» از نرخ خرید مواد اولیه در دوره یاد شده، به شرح زیر است:  نرخ خرید مواد اولیه تابعی از شرایط سیاسی و اقتصادی و نوسانات نرخ ارز خواهد بود همچنین مواد اولیه موثره و جانبی وارداتی به نرخ ارز دولتی و مابقی به نرخ ارز آزاد خریداری می‌شود.

    مجوز افزایش سرمایه «ثفارس» صادر شد: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۸۰ درصدی شرکت عمران و توسعه فارس از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد. افزایش سرمایه ۸۰۰ میلیارد ریالی شرکت عمران و توسعه فارس از مبلغ یک هزار میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه ۸۰ درصدی شرکت عمران و توسعه فارس به منظور تأمین مالی بخشی از پروژه‌های آسمان صدرا فاز ۴ و نیکان خواهد بود.بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «ثفارس» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 

ارسال نظر