حرکت آرام شاخص‌ها در مسیر رشد

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۰:۴۴:۱۵
کد خبر: ۱۴۹۸۰۷

گروه بورس|

روز گذشته شاخص بورس با رشد ۴۰۹ واحدی در پایان معاملات به ۲۵۲ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدها با رشد مواجه شدند.

بر این اساس شاخص کل با ۴۰۹ واحد رشد معادل ۰.۱۶ درصد به ۲۵۲ هزار و ۸۹۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۱۰ واحد افزایش معادل ۰.۱۶ درصد به ۶۸ هزار و ۳۴۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۴۳ واحد رشد معادل ۰.۹۰ درصد به ۶۱ هزار و ۲۰۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۶۴ واحد افزایش، معادل ۰.۹۰ درصد به ۴۱ هزار و ۳۱ واحد رسید. از سویی دیگر ۴ نماد « وغدیر با ۱۶۱ واحد، همراه با ۱۰۴ واحد، دعبید با ۷۶ واحد و شپدیس با ۶۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس، در ۲۲۴ هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و ۸۵۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۸ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ایران نیز در پایان معاملات شاخص کل با رشد 40 واحدی به رقم 3هزار و325 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 182 هزار میلیارد تومان رسید.

در روز گذشته معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 794 میلیون برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب 156 هزار نوبت معامله و به ارزش 549 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین نمادهای کگهر، دماوند، زاگرس، شاوان و کوثر در تقویت شاخص بورس موثر بوده و نمادهای مارون و ذوب، در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

گفتنی است در روز سه‌شنبه، نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، اعتباری ملل، بانک دی، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، ریل‌پرداز سیر و صنایع کاغذ پارس بودند.

 

ارسال نظر