روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۲۱

   ارزش بازار «ومعادن» به ۲۳۰ هزار میلیارد رسید: ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸، با افزایش ۲۲ هزار و ۶۶۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به ۲۳۰هزار و ۹۲۰ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال رسید. به گزارش سنا شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه ثبت شده ۳۴ هزار و ۱۱۸ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳۳ هزار و ۹۲۱ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲۰۸ هزار و ۲۵۸ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام‌شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با افزایش ۶۳۴ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال به ۳۴ هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال رسید. درحالی که ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با افزایش ۲۲ هزار و ۶۶۱میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال معادل ۲۳۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال محاسبه شد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات طی دوره یک ماهه منتهی به تیر ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳۷۳ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال خریداری کرد. «ومعادن» در دوره یاد شده فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

   رشد ۱۴۱ درصدی در درآمد تجمعی «شیران»: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در دوره ۷ ماهه منتهی به پایان تیر ماه ۱۳۹۸، معادل ۱۰ هزار و ۵۲۹ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره مشابه در سال پیش افزایش ۱۴۱ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با سرمایه ۴ هزار و ۶۲۹ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان تیر ماه ۱۳۹۸ را منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در دوره یک ماهه یاد شده، معادل یک هزار و ۱۹۸ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است. بررسی آمار تولید و فروش این شرکت نشان می‌دهد در این دوره «الکیل بنزن خطی (داخلی) » با تولید ۹ هزار و ۸۵۸ تن در صدر بیشترین تولید در بین محصولات شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران قرار داشته است. در این دوره یک ماهه، همین محصول نیز با فروش ۵ هزار و ۳۷۴ تن در صدر فروش‌های تیر ماه «شیران» قرار گرفت. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در ۷ ماه نخست دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، معادل ۱۰ هزار و ۵۲۹ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال محصول به فروش رسانده است که نسبت به دوره مشابه در سال پیش، از افزایش ۱۴۱درصدی برخوردار بوده است.

   روند سودسازی «غگلستا» کاهشی شد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان در صورت‌های مالی ۳ماهه از کند شدن روند سودسازی خود خبر داد و در اطلاعیه منتشر شده اعلام کرد که سود هر سهم در این دوره ۸۱ریال است. شرکت شیر پاستویزه پگاه گلستان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، اعلام کرد که سود هرسهم در این دوره ۸۱ریال است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته رقم سود هرسهم ۱۰۴ریال بوده و شاهد افت ۲۲درصدی سود بوده است. این شرکت سود عملیاتی این دوره را ۱۶میلیارد ریال، سود خالص را ۹میلیارد و ۷۴۵میلیون ریال و سود انباشته در پایان دوره را ۴۲میلیارد و ۹۳۲میلیون ریال اعلام کرده است.

فروش «غگلستا» در این دوره به ۵هزار و ۵۹۳تن انواع محصولات لبنی به مبلغ ۴۱۰میلیارد و ۳۳۶میلیون ریال رسیده است. سود ناخالص این دوره نیز به ۳۳میلیارد و ۴۲۸میلیون ریال رسید. این شرکت برای دوره ۹ماهه پایانی سال مالی منتهی ۲۹اسفند۱۳۹۸، مبلغ فروش شرکت را یک هزار و ۸۰۹میلیارد و ۵۴۵میلیون ریال پیش‌بینی کرده است. برآوردی که «غگلستا» از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرده است که با توجه به پیش بینی صورت گرفته، در صورت عدم ثبات افزایش قیمت خرید مواد اولیه به خصوص قیمت شیر خام، به تناسب قیمت فروش محصولات افزایش داشته باشد. همچنین در ۳ماهه اول سال جاری قیمت خرید مواد اولیه و بسته‌بندی به خصوص قیمت شیر خام افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به مصوبه مورخ ۲۲خرداد۱۳۹۸ کارگروه تنظیم بازار در خصوص اصلاح و تثبیت قیمت شیر خام، همچنان شاهد افزایش قیمت خرید شیر از دامداران بوده و پیش بینی می‌شود افزایش قیمت تا ۲۰درصد رشد داشته باشد.

 

ارسال نظر