رشد اندک شاخص‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۲۹

گروه بورس|

دیروز شاخص بورس با رشد ۴۹ واحدی در پایان معاملات به ۲۵۲ هزار و ۳۲۴ واحد رسید.

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که بیشتر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدها با رشد مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز قبل همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۴۹ واحد رشد معادل ۰.۰۲ درصد به ۲۵۲ هزار و ۳۲۴ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به ۶۸ هزار و ۱۸۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۲۹ واحد افت معادل ۰.۳۸ درصد به ۶۰ هزار و ۳۶۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۳ واحد رشد، معادل ۰.۳۸ درصد به ۴۰ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.

از سویی دیگر ۴ نماد « پارسان با ۱۳۳ واحد، فولاد با ۱۳۱ واحد، کچاد با ۱۰۹ واحد و شتران با ۸۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس، در ۲۸۱ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۴ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسید.

دیروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 15 واحد کاهش یافته و به رقم 3 هزار و 290 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 180 هزار میلیارد تومان رسید. در روز قبل، معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از 1.1 میلیارد برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب 182 هزار نوبت معامله و به ارزش 702 میلیارد تومان داد و ستد کردند. همچنین نمادهای ذوب، میدکو، شاوان، دی، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای مارون، زاگرس، هرمز، در کاهش شاخص فرابورس موثر بودند. نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، اعتباری ملل، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ریل‌پرداز سیر، بوده‌اند.

 

ارسال نظر