نزول نماگرها در تالار شیشه‌ای

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۴۶

گروه بورس|

معاملات تالار شیشه‌ای در روز قبل با کاهش ۵۸۹ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۵۲ هزار و ۲۷۵ واحد به پایان رسید. بررسی آمارها نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام دیروز با کاهش مواجه شدند، بطوری که شاخص کل با (۵۸۹) واحد کاهش معادل (۰.۲۳) درصد به ۲۵۲ هزار ۲۷۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی- ارزشی» با (۱۵۹) واحد افت معادل (۰.۲۳) درصد به ۶۸ هزار ۲۱۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۰۱ واحد رشد معادل ۰.۸۴ درصد به ۶۰ هزار و ۴۴۶ واحد، شاخص قیمت «هم‌وزن» با ۳۳۶ واحد کاهش، معادل ۰.۸۴ درصد به ۴۰‌هزار و ۵۵۳ واحد رسید. از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز قبل مشخص می‌کند که ۵ نماد « فولاد با (۲۹۷) واحد، فملی با (۲۱۶) واحد، کچاد با (۱۵۲)، اخابر با (۱۱۹) واحد و وغدیر با (۹۰) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۵۹ هزار و ۹۳۵ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۸۱۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۴ هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان رسید.  در فرابورس ایران در پایان معاملات روز قبل، شاخص کل 14 واحد افزایش یافته و به رقم 3 هزار و 306 واحد رسید. همچنین ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 181 هزار میلیارد تومان رسید.  معامله‌گران در فرابورس بیش از یک‌میلیارد سهام و حق‌تقدم در قالب 176 هزار نوبت معامله و به ارزش 964 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، اعتباری ملل، پتروشیمی زاگرس، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و صنایع کاغذ پارس بوده‌اند.

دیروز نمادهای مارون، پتروشیمی مارون، شراز، پالایش نفت شیراز، شاوان، پالایش نفت لاوان، دماوند، تولیدی برق دماوند، بپاس، بیمه پاسارگاد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای زاگرس، پتروشیمی زاگرس، ذوب، سهامی ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

 

ارسال نظر