روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۸۵

   افزایش چشمگیر سود «نوری» در سه‌ماهه نخست سال جاری

به گزارش سنا، شرکت پتروشیمی نوری با سرمایه ۳هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت پتروشیمی نوری در دوره یاد شده، مبلغ ۸هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۸۶۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۲ هزار و ۳۲۶ درصد افزایش داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۴۳ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.«نوری» در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۳۵۲میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۱۸ سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.همچنین بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی نوری دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را به شرح زیر اعلام کرد: مبلغ سایر درآمدها و هزینه‌های غیر عملیاتی عمدتا شامل مبلغ ۳۵۳ میلیارد و ۲۳ میلیون ریال سود سپرده بانکی و مبلغ ۳ هزار و ۷۲۵ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال سود ناشی از تسعیر مطالبات ارزی در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ است.شایان ذکر است سود ناشی از تسعیر ارز مربوط به اقلام غیر راکد و متناسب با زمان تسویه مطالبات و نوسانات ارزی متفاوت خواهد بود. لذا سود تسعیر برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ در حال حاضر غیر قابل پیش بینی است. در ضمن حساب‌های ارزی مشمول تسعیر در تاریخ ترازنامه براساس نامه دریافتی از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بر مبنای هر دلار ۱۱۱ هزار و ۲۳ ریال تسعیر شده است.

   سود ۳۱ریالی برای هرسهم «وتوس»

به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر در اطلاعات و صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ سود هرسهم را ۳۱ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی دوره مالی مورد گزارش را ۵۹میلیارد ریال، سود خالص را ۲۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۳۰۵میلیارد ریال منتشر کرده است.«وتوس» در برآوردی که از تغییرات هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر درآمدها (هزینه‌ها)‌ی عملیاتی داشته، اعلام کرد که با توجه به تغییرات حقوق و دستمزد در سال جدید پیش بینی افزایش تغییرات ۲۵درصدی در افزایش هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی را داشته‌ایم. لکن بر اساس عملکرد ۹ماهه، افزایش هزینه‌های اداری تاکنون حدود ۱۰درصد رشد داشته است.

این شرکت در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت خود به طرح توجیهی افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران معادل ۳۴۴ درصدی اشاره کرده است. سرمایه فعلی شرکت از ۹۰۰میلیارد ریال به ۴هزار میلیارد ریال افزایش یافته و گزارش بازرس قانونی در این ارتباط دریافت و اطلاع‌رسانی شده بود اما طبق اعلام نظر نهایی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریال از محل آورده نقدی تأیید شده و پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۵تیر۱۳۹۸ به مدت ۱۵ روز آغاز شده است.

  «کگل» ۳ماهه ۳۱۴ریال سود ساخت

به گزارش سنا، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ برای هرسهم ۳۱۴ریال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی۱۳۹۷ توانست رشد ۴۹درصدی را به ثبت برساند.

این شرکت سود عملیاتی دوره مالی مورد گزارش را ۱۳هزار و ۹۷۰میلیارد ریال، سود خالص را ۱۱هزار و ۳۰۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵۷هزار و ۴۸۹میلیارد ریال اعلام کرد.«کگل» در این گزارش اعلام کرد که فروش خود را طی ۳ماه به ۳میلیون و ۶۵۶هزار و ۹۳۶تن به مبلغ ۳۱هزار و ۳۶۸میلیارد و ۵۱۳میلیون ریال رسانده است و سود ناخالص را ۱۵هزار و ۶۸میلیارد و ۲۹۳میلیون ریال منتشر کرده است.این شرکت در تشریح اهداف در خصوص تولید و فروش محصولات خود اعلام کرد با توجه به امکان تولید ١٢میلیون تن گندله در سال٩٨ و با توجه به ظرفیت حمل این شرکت، مدیریت شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال٩٨ به فروش ۵.١٠میلیون تن گندله خواهد رسید.

همچنین در خصوص فروش کنسانتره داخلی، با توجه به قراردادهای فی‌ما‌بین با مشتریان و سهمیه‌های مورد توافق با شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و فولاد خراسان از دیدگاه مدیریت شرکت پیش بینی می‌شود تا پایان سال ٩٨، مبلغ ۲میلیون تن کنسانتره به مشتریان داخلی به فروش رسد.مدیریت شرکت پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال ٩٨، ۴.١ میلیون تن کنسانتره به مشتریان خارجی به فروش رسد. در سال ٩٧ شرکت اقدام به صادرات گندله به میزان ٣٧۶ هزار تن کرده است و از این محل ٣٠٠۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ٩٨ فروش گندله صادراتی شرکت به ۶.١ میلیون تن برسد.نرخ فروش محصولات کنسانتره و گندله برای فروش‌های داخلی بر اساس ضریبی از میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در دوره‌های ٣ ماهه تعیین می‌شود. همچنین نرخ فروش کنسانتره صادراتی و گندله ریز دانه در مزایده‌های عمومی برگزار شده تعیین می‌شود. علاوه بر این نرخ خرید مواد اولیه براساس قراردادهای خرید منعقده با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت سنگ آهن گهر زمین و بهره‌بردار معدن شماره ۵ است.

 

ارسال نظر