شاخص بورس تهران در آستانه فتح کانال 253 هزار واحدی

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۸۲
شاخص بورس تهران در آستانه فتح کانال 253 هزار واحدی

گروه بورس|

 شاخص بورس تهران با افزایش ۱۵۸۶ واحدی عدد ۲۵۲ هزار و ۸۶۴ واحد را ثبت کرد و شاخص هم وزن با ۴۰۵ واحد افزایش به رقم ۵۹ هزار و ۹۴۵واحد رسید. شاخص بازار اول در کانال ۱۸۶ هزار واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۰۲ هزار و ۹۰۹ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۲۱ واحدی به عدد ۳ هزار و ۲۹۱ واحد رسید.

دیروز با دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد سهم و اوراق بهادار طی ۲۰۶ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۴۷۲ میلیارد تومان رسید. با اندکی تامل در نحوه افزایش ارزش می‌توان دریافت که از مبلغ یاد شده تنها 601 میلیارد تومان آن به معاملات حقیقی اختصاص داشته و 871 میلیارد تومان باقیمانده ارزش معاملات بلوکی بوده است.

در معاملات روز گذشته نمادهای فارس، شتران و فملی به ترتیب با ۱۹۳، ۱۹۰ و ۱۸۴واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای جم، اخابر و ونیکی به ترتیب با ۱۱۲، ۸۳ و ۴۸ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین دیروز خساپا، فولاد، رمپنا، خودرو و وبصادر پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد‌ها در روز یاد شده بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در میان سایر نماگرهای بورس تهران نیز آمار حکایت از آن دارد که سایر شاخص‌های بورسی نیز روز قبل را با افزایش به اتمام رسانده‌اند. شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» در این روز با ۴۲۸ واحد افزایش معادل ۱.۳۶ درصد به ۶۸ هزار و ۹۹۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۰۵ واحد افت معادل ۰.۳۸ درصد به ۶۰ هزار و ۳۶۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۷۲ واحد رشد، معادل ۰.۳۸ درصد به ۴۰ هزار و ۶۸۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۷۶۱ واحد رشد، معادل ۰.۳۶ درصد به ۲۸۱ هزار و ۱۲۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۶۲ درصد به ۱۸۶ هزار ۵۲۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۲۴۸ واحد صعود معادل ۰.۶۵ درصد، به ۵۰۲ هزار و ۹۵۳ واحد رسید.

روز گذشته کلیت معاملات انجام شده در فرابورس تشابه زیادی با فرابورس داشت. طی این روز افزایش 22 واحدی شاخص این بازار موجب شد تا نماگر یاد شده به سطح 3 هزار و 292 واحد برسد. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران روز گذشته به بیش از 180 هزار میلیارد تومان رسید. در این روز معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.2 میلیارد اوراق حق تقدم و سهام در فرابورس در قالب 170 هزار نوبت معامله و به ارزش 858 میلیارد تومان داد و ستد کردند.همچنین در مدت یاد شده نمادهای زاگرس، شاوان، شراز، کوثر، بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل فرابورس داشته‌اند و نمادهای میدکو، ذوب، دی، بیش از سایر نمادها سد راه پیشروی شاخص این بازار شدند. از جمله نمادهای پربیننده در بازار

یاد شده شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، توسعه و عمران استان کرمان، مواد اولیه دارویی البرزبالک، بوده‌اند.

 

ارسال نظر