افت ۳۵۳ واحدی شاخص بورس در نخستین روز هفته

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۲۰

گروه  بورس|

روز گذشته بیشتر نمادها در بورس و فرابورس ایران با کاهش قیمت روبرو شدند. به موجب این کاهش شاخص بورس تهران به میزان 353 واحد افت کرد. افت یاد شده که در مجموع 0.14 درصد از ارزش بورس تهران را کاست بیش از هر چیز از نمادها «کگل» و «فملی» تاثیرپذیرفت.

شاخص بورس تهران در این روز تنها نماگری نبود که با افت مواجه شد. در این روز جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که اغلب شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام با کاهش مواجه شدند.بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در روز قبل اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته‌جمعی اما کم‌شیب مواجه شدند. بطوری که شاخص کل با (۳۵۳) واحد کاهش معادل (۰.۱۴) درصد به ۲۴۶ هزار ۴۳۷ واحد رسید. شاخص قیمت «وزنی- ارزشی» با (۹۷) واحد افت معادل (۰.۱۴) درصد به ۶۷ هزار ۸۹۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۱۶) واحد رشد معادل (۰.۳۶) درصد به ۵۹ هزار و ۷۴۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۴۶) واحد افزایش، معادل (۰.۳۶) درصد به ۴۰ هزار و ۳۹۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۸۰۱) واحد کاهش، معادل (۰.۲۹) درصد به ۲۷۴ هزار و ۸۲ واحد، شاخص بازار اول با (۶۱۴) واحد افت معادل (۰.۳۴) درصد به ۱۸۱ هزار ۷۵۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به ۴۸۹ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای این روز مشخص می‌کند که در روز گذشته سه نماد «کگل با (۲۴۱) واحد، فملی با (۲۳۱) واحد، شبندر با (۷۷) واحد و اخابر با (۲۳۶) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه‌ای با ریزش مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۳۱۳ واحد رشد معادل ۴.۲۰ درصد به ۷ هزار و ۷۷۹ واحد، محصولات فلزی با (۷۵۰) واحد کاهش معادل (۱.۴۱) درصد به ۵۲ هزار و ۳۳۲ واحد، سیمان با (۲۴) واحد ریزش معادل (۱.۴۲) درصد به یک هزار و ۷۱۶ واحد، کانه فلزی با (۱۱۱۱) واحد کاهش معادل (۱.۵۰) درصد به ۷۳ هزار و ۱۵۱ واحد، حمل و نقل با (۱۲۳) واحد افت شدید، معادل (۱.۹۲) درصد به ۶ هزار و ۳۲۷ واحد، انتشار و چاپ (۱۲۸۵۹) واحد افت معادل (۲.۱۷) درصد به ۵۸۰ هزار و ۲۴۷ واحد، سایر معادن با (۲۱۷۷) واحد کاهش معادل (۴.۶۴) درصد به ۴۴ هزار و ۷۲۵ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «شفن، پرداخت، خفنر، غنوش، قزوین، غچین و کفپارس» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شسینا، بالبر، سرود، تکشا، بنیرو، وساخت و سهگمت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۳۴ هزار و ۳۰۸ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان رسید.

همچنین در پایان معاملات در فرابورس ایران شاخص کل این بازار 6 واحد رشد کرده و به رقم 3213 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 176 هزار

 میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان رسید. در روزی که گذشت معامله‌گران فرابورس بیش از 1.6 میلیارد برگه بهادار و حق تقدم در قالب 198 هزار نوبت معامله و به ارزش 694

میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان دادوستد کردند.

 

ارسال نظر