روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۴۱

  پتروشیمی نوری به زودی در بورس عرضه می‌شود: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت: به نظر می‌رسد اقدامات اولیه مربوط به ورود پتروشیمی نوری در بورس در نهایت تا ۱۵ روز آینده انجام و عرضه اولیه آن صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، دکتر شاپور محمدی به زمان ورود پتروشیمی نوری در بورس اشاره و تاکید کرد: اقدامات مربوطه به عرضه پتروشیمی نوری در حال انجام است و به زودی شاهد ورود آن به بورس خواهیم بود. وی ادامه داد: بحث بررسی اطلاعات صورت‌های مالی پتروشیمی نوری از جمله مسائلی بود که منجر به تأخیر ورود این پتروشیمی در بورس شد. محمدی اظهار داشت: همچنین پتروشیمی نوری باید تعهدی را به شرکت بورس تهران ارایه دهد که اکنون این فرآیند در کنار بررسی صورت‌های مالی آن در حال بررسی است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نهایتاً تا ۱۵ روز آینده اقدامات اولیه مربوط به ورود پتروشیمی نوری در بورس انجام و عرضه اولیه آن صورت خواهد گرفت.

  سود هر سهم «بفجر» کاهشی بود: شرکت پتروشیمی فجر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۵۶۵ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ کاهش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت پتروشیمی فجر با سرمایه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت پتروشیمی فجر در دوره یاد شده، مبلغ ۳ هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵۶۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۳۸ درصد کاهش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۶ هزار و ۸۳۷ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «بفجر» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵ هزار و ۹۴۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۹۱۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. شرکت پتروشیمی فجر دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را به شرح زیر اعلام کرده است:

دستورالعمل تنظیمی قیمت سرویس‌های جانبی شرکت‌های پتروشیمی فجر و مبین برای سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در جلسه شماره ۳۳۶ مورخ ۷خرداد ۱۳۹۷ شورای رقابت به تصویب رسید که با توجه به پیگیری و مکاتبات و جلسات برگزار شده و توافق حاصله فیمابین شرکت پتروشیمی مبین و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در خصوص سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، شورای رقابت در جلسه ۳۷۷ مورخ ۳۰اردیبهشت ۱۳۹۸ دستورالعمل صادره موضوع مصوبه ۳۳۶ خود را برای سال‌های مذکور بلا اثر و مقرر نمود دستورالعمل قیمت‌گذاری با اعمال اصلاحاتی به شرح مصوبه مورخ تاریخ مذکور برای سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ عملیاتی شود. نحوه اعمال دستورالعمل مذکور در اوایل خرداد ماه سال ۱۳۹۸ به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام و به این شرکت ابلاغ شد. شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌باید براساس مصوبه مذکور نرخ‌های فروش سرویس‌های جانبی را به این شرکت اعلام کند. پیگیری‌های این شرکت از شرکت مذکور جهت ابلاغ نرخ سرویس‌های جانبی تاکنون به نتیجه منجر نشده است. با عنایت به اینکه شرکت پتروشیمی فجر مطابق قوانین و مقررات سازمان بورس و قانون تجارت باید حداکثر تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۸ نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه برای عملکرد مالی پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۷ اقدام کند و برای برگزاری مجمع در تاریخ فوق باید صورت‌های مالی شرکت ۱۰روز قبل ازتاریخ برگزاری مجمع از طریق سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) برای اطلاع سهامداران و سازمان بورس منتشر شود. لذا این شرکت صورتحساب ارسالی برای مصرف‌کنندگان در سال ۱۳۹۷ را بر اساس نرخ‌های مصوب سال ۱۳۹۳ لحاظ کرده است.

 

  «ولساپا» برای هرسهم ۲۲۷ ریال سود ساخت:  شرکت لیزینگ رایان سایپا در صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی شده اعلام کرد که برای هر سهم ۲۲۷ریال سود ساخته است. شرکت لیزینگ رایان سایپا در صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی شده اعلام کرد که برای هرسهم ۲۲۷ریال سود ساخته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است. این شرکت سود عملیاتی را با افزایش ۱۱درصدی مبلغ دو هزار و ۴۶۵میلیارد ریال، سود خالص را با افزایش ۷درصدی مبلغ دو هزار و ۵۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با ۴۴درصد مبلغ سه‌هزار و ۳۹۴میلیارد ریال منتشر کرده است. اهداف و برنامه‌های راهبردی این شرکت در خصوص منابع و مصارف شامل دریافت اقساط مشتریان از محل تسهیلات پرداختی، دریافت تسهیلات از بانک‌ها، انتشار اوراق مشارکت و سایر دریافتی‌ها است و همچنین مصارف آن شامل اعطای تسهیلات به متقاضیان، پرداخت اصل و فرع تسهیلات دریافتی از بانک‌ها، بازپرداخت سود انتشار اوراق و سایر پرداختی‌ها اعلام شده است. علاوه بر این «ولساپا» در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی شرکت برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ دارد اعلام کرد که در راستای فعالیت‌های شرکت و تحقق اهداف پیش بینی شده مبلغ ۲۲هزار و ۴۳۷میلیارد ریال تسهیلات و مبلغ چهار هزار و ۱۰۰میلیارد ریال هزینه مالی طی سال تحقق یافته است.

 

 

ارسال نظر