بازگشت بورس به مدار رشد

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۶۶

گروه بورس| شاخص بورس در روز قبل با رشد بیش از ۱۰۰۰ واحدی در پایان معاملات به ۲۴۶ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۱۰۰۱ واحد رشد معادل ۰.۴۱ درصد به ۲۴۶ هزار و ۴۴۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۸۱ واحد افزایش معادل ۰.۴۱ درصد به ۶۹ هزار و ۱۹۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۴۷ واحد افت معادل ۰.۹۲ درصد به ۶۰ هزار و ۵۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۷۲ واحد رشد، معادل ۰.۹۲ درصد به ۴۰ هزار و ۹۱۲ واحد رسید. از سویی دیگر ۵ نماد « شپنا با ۲۲۵ واحد، شبندر با ۱۰۱ واحد، شتران با ۹۴ واحد، پارسان با ۶۶ واحد و پارس با ۶۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای دیروز، در ۲۵۶ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۱ هزار و ۳۶ میلیارد تومان رسید. در فرابورس ایران نیز شاخص کل هشت واحد رشد کرده و به رقم 3201 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 179 هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران فرابورس بیش از1.1 میلیارد برگه بهادار، سهام و حق تقدم در قالب 183 هزار نوبت معامله و به ارزش 699 میلیارد تومان داد و ستد کردند.نمادهای پربیننده مربوط به سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شریف‌آباد، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، ریل‌پرداز سیر، صنایع کاغذ پارس و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند. نمادهای شراز، پالایش نفت شیراز، شپاس، نفت پاسارگاد، حخزر، کشتیرانی دریای خزر، دی، بانک دی، وهور، مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. همچنین نمادهای کگهر، سنگ آهن گهرزمین، میدکو، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

 

ارسال نظر