شاخص‌ها در مسیر اصلاح

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۸۰

گروه بورس| معاملات تالار شیشه‌ای در روز قبل با ریزش بیش از ۳۴۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۴۵ هزار و ۴۴۵ واحد به پایان رسید. جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۳۴۹۸) واحد کاهش معادل (۱.۴۱) درصد به ۲۴۵ هزار ۴۴۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی- ارزشی» با (۹۸۲) واحد افت معادل (۱.۴۱) درصد به ۶۸ هزار ۹۱۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۶۴) واحد کاهش معادل (۰.۶۱) درصد به ۵۹ هزار و ۵۰۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۴۸) واحد افت، معادل (۰.۶۱) درصد به ۴۰ هزار و ۵۵۰ واحد رسید.

دیروز ۷ نماد « فارس با (۴۶۸) واحد، فولاد با (۳۱۵) واحد، تاپیکو با (۱۸۴) واحد، اخابر با (۱۷۷) واحد، پارس با (۱۵۷) واحد، وامید با (۱۴۲) واحد و شپنا با (۱۳۸) » افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «به سویچ، وآذر، غچین، پدرخش، البرز، حپترو و نبروج» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سهگمت، شاراک، ساروم، فلوله، خاذین، لپارس و فسرب» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۸۷ هزار و ۵۸۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۱۶ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان رسید.

در روز گذشته، شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۰ واحد افت داشت و روی کانال سه هزار و ۱۹۲ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۶۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، بانک دی (دی)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و اعتباری ملل (وملل) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند. در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

ارسال نظر