حرکت شاخص‌ها در مدار رشد ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۲۵

گروه بورس| روز گذشته شاخص کل بورس با رشد بیش از ۶۶۸ واحدی در پایان معاملات به ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، دیروز همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۶۶۸ واحد رشد معادل ۰.۲۷ درصد به ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۲۷ درصد به ۷۰ هزار و ۱۹۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۶۵ واحد افت معادل ۱.۱۲ درصد به ۵۹ هزار و ۸۷۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۵۳ واحد رشد، معادل ۱.۱۲ درصد به ۴۰ هزار و ۸۱۹ واحد رسید.

از سویی دیگر ۴ نماد « فارس با ۳۴۸ واحد، اخابر با ۱۴۲ واحد، وصندوق با ۱۰۷ واحد و رمپنا با ۹۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی بازار سهام مشخص می‌کندکه قیمت سهام نمادهای «سدشت، فلوله، کبافق، دکوثر، پاسا، قلرست و قشکر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خکمک، قشهد، شکربن، شاملا، سیلام، ساراب و سبهان» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای دیروز بورس، در ۲۹۰ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۳۳ هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان رسید.

روز گذشته در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۱۵ واحد تقویت شده و به رقم ۳۲۱۳ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۱۷۹ هزار میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان رسید.معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۸ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۲۱۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۱۵ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان دادوستد کردند. نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، ریل‌پرداز سیر و تولید و صادرات ریشمک بودند. همچنین نمادهای شاوان، بمپنا، شپاس، حخزر، دی، بیشترین اثر تقویتی در رشد شاخص فرابورس داشته‌اند و نمادهای مارون، میدکو، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

گفتنی است در آخرین روز کاری هفته جاری عرضه اولیه

20 درصد از سهام شرکت دارویی راه آورد تامین در بازار دوم فرابورس ایران رقم خورد که طی آن هر سهم این شرکت

3150 ریال کشف قیمت شد. در روز چهارشنبه 12 تیرماه 1398 تعداد 40 میلیون از مجموع سهام شرکت دارویی راه آورد تامین معادل 20 درصد از سهام این شرکت در نماد «دره‌آورد» از سوی شرکت کارگزاری صبا تامین به عنوان مدیر عرضه روی تابلو معاملات رفت.در این عرضه دامنه قیمت از 3000 تا 3150 ریال تعیین شده بود که با مشارکت ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ نفری خریداران در سقف دامنه قیمتی ثبت سفارش به تعداد ۴۳۲ هزار و ۸۹۴ کد معاملاتی تعداد حداکثر ۹۲ سهم تخصیص یافت. سرمایه ثبتی این شرکت حدود 200 میلیارد ریال بوده و 99/99 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین است.

 

ارسال نظر