روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۱:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۴۷۷۱۸

   سود هر سهم «چکاپا» تغییر چندانی نداشت: گروه صنایع کاغذ پارس در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۳۱۶ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد. گروه صنایع کاغذ پارس با سرمایه ۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.گروه صنایع کاغذ پارس در دوره یاد شده، مبلغ ۷۴۴ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۱۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۲ درصد افزایش داشته است.با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۷۱۱میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت فرابورسی منظور شد.«چکاپا» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به آبان ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۴۰۸ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۳۱۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.همچنین بر اساس این گزارش، گروه صنایع کاغذ پارس در برآورد خود از تغییرات نرخ فروش محصولات در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ اعلام کرده است در این دوره دلیل اصلی افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت افزایش نرخ فروش کلیه محصولات از جمله کاغذ و خمیر بوده است. این افزایش قیمت، ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی بوده است. عمده کاغذ مورد نیاز شرکت و تمام خمیر مورد نیاز صنایع کاغذ‌سازی و تیشو‌سازی از محل واردات تامین می‌شود. ارزی که به کاغذ و خمیر تعلق می‌گیرد ارز مبادله‌ای است. افزایش قیمت ارز مبادله‌ای باعث افزایش قیمت کاغذ و خمیر وارداتی خواهد شد و نهایتا قدرت افزایش قیمت را برای محصولات این شرکت افزایش خواهد داد. در برنامه‌های بلندمدت این شرکت صادرات یکی از محل‌های کسب درآمد شناسایی شده است که طبیعتا واقعی شدن نرخ ارز باعث بهبود درآمد شرکت خواهد شد. گروه صنایع کاغذ پارس در توضیحات درخصوص تشریح برنامه‌های شرکت جهت تکمیل طرح‌های توسعه، اعلام کرده است: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی شرکت پارس طبیعت، سود هر سهم (eps) شرکت کاغذ پارس به دلیل ۹۹.۹۹ درصد مالکیت در شرکت مذکور در طول یک‌سال به مبلغ ۷۵۰ ریال افزایش یابد.

   «برکت» سود هر سهم خود را افزایش نداد: گروه دارویی برکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۱۰۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ کاهش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. گروه دارویی برکت با سرمایه ثبت شده ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.گروه دارویی برکت در دوره یاد شده، مبلغ ۳۷۰ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۰۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۴۰ درصد کاهش داشته است. در گزارش حسابرسی شده گروه دارویی برکت نسبت به گزارش حسابرسی نشده، کاهش ۲۳ ریالی سود هر سهم مشاهده می‌شود. با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۷۲۹ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «برکت» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۶۱۹ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۸۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار گروه دارویی برکت در دوره یاد شده، با افزایش ۶۹۴ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال به ۴ هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۳۰۵ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال معادل ۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال محاسبه شد.«برکت» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲۰ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال به مبلغ معادل ۴۱ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال سود کسب کرد. گروه دارویی برکت طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳۰۵ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال خریداری کرد.

   سود تلفیقی «های وب» کاهشی شد: شرکت داده‌گستر عصر نوین در صورت‌های مالی تلفیقی شش ماهه خود سود تلفیقی هر سهم را ۵۰ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال مالی۱۳۹۶ با کاهش مواجه شده است.شرکت داده‌گستر عصر نوین در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۷ خود سود تلفیقی هر سهم را نسبت به مدت مشابه سال مالی۱۳۹۶ با کاهش ۵۵ درصدی از ۱۱۰ریال به ۵۰ ریال رسانده است. این شرکت سود عملیاتی تلفیقی را ۴۱۰ میلیارد ریال، سود خالص را ۱۹۹ میلیارد ریال و سود انباشته‌ قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را یک هزار و ۲۲۵میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال منتشر کرده است.

از سوی دیگر سود هرسهم شرکت اصلی نیز همچون تلفیقی با افت ۵۵ درصدی به ۵۰ریال رسیده است. سود عملیاتی شرکت ۳۹۷میلیارد ریال، سود خالص ۱۹۹ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۲۶۲میلیارد و ۴۱۶میلیون ریال اعلام کرد.در برآوردی که «های وب» از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی شرکت دارد اعلام کرده است که دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ پیش‌بینی می‌شود تا هزینه‌های مالی شرکت تا پایان سال جاری حدود  ۲۵ درصد افزایش یابد. این شرکت در تشریح برنامه‌های با اهمیت برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ اعلام کرد که قصد دارد الحاقیه‌های قراردادهای USO۱ و USO را به اجرا درآورد، قرارداد USO۳ را نیز اجرایی کند و همچنین شبکه FWA را تکمیل و راه‌اندازی کند.

 

ارسال نظر