شاخص‌های بورسی حرکت رو به عقب داشتند

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۱:۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۴۷۷۱۵

گروه بورس|‌ در روز گذشته، معاملات تالار شیشه‌ای با ریزش ۱۴۱۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۴۷ هزار و ۱۲۲ واحد به پایان رسید. جزییات داد و ستدهای بازار سهام براساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام با کاهش مواجه شدند.

بر این اساس شاخص کل با (۱۴۱۰) واحد کاهش معادل (۰.۵۷) درصد به ۲۴۷ هزار و ۱۲۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی- ارزشی» با (۳۹۸) واحد افت معادل (۰.۵۷) درصد به ۶۹ هزار و ۷۸۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۹۷) واحد کاهش معادل (۰.۱۷) درصد به ۵۸ هزار و ۴۹۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۶۶) واحد افت، معادل (۰.۱۷) درصد به ۳۹ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.

۵ نماد « فولاد با (۴۵۰) واحد، شتران با (۱۲۷) واحد، شبندر با (۷۵) واحد، شبریز با (۷۰) واحد و پارس با (۶۸)»  افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۷۹ هزار و ۳۳۰ نوبت معاملاتی، ۲میلیارد و ۸۷۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۳۸ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات دیروز، شاخص کل فرابورس نیز 8واحد عقب‌نشینی داشته و به رقم 3185 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 178هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران فرابورس بیش از 1.8 میلیارد سهام، ‌حق تقدم و اوراق مالی در قالب 208هزار نوبت معامله و به ارزش 1018 میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ‌توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر، بانک دی، پتروشیمی زاگرس و صنایع کاغذ پارس بوده‌اند. نمادهای کگهر، هرمز، میدکو و دی، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای دماوند، مارون و ذوب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس بازی کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر