روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۹۰

    پوشش سود 172ریالی در «لسرما»: شرکت صنایع سرما آفرین ایران در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه از پوشش سود ۱۷۲ریالی برای هر سهم خبر داد. به گزارش سنا، شرکت صنایع سرما آفرین ایران در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ از پوشش سود ۱۷۲ریالی برای هرسهم خبر داد. گفتنی است «لسرما» در شرکت اصلی توانسته سود هرسهم را ۱۶۴ریال پوشش دهد. این شرکت سود عملیاتی تلفیقی را ۷۴میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال، سود خالص را ۴۰میلیارد و ۲۹میلیون ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۱۳۱میلیارد و ۲۵۸میلیون ریال اعلام کرد. «لسرما» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد مدیریت شرکت در تلاش است تا بتواند ارز مورد نیاز جهت واردات مواد اولیه را از سامانه نیما تهیه کند و متناسب با بهای تمام شده، بهای فروش محصولات را افزایش دهد. همچنین براساس برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرد نرخ فروش محصولات متناسب با خرید مواد اولیه تغییر می‌کند که برآورد می‌شود حدود ٧٠درصد افزایش داشته باشد. علاوه بر این با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قابل توجه مواد اولیه پیش بینی می‌شود حدود ٧٠درصد افزایش داشته باشد. این شرکت در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ داشته اعلام کرد که با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قابل توجه مواد اولیه پیش بینی می‌شود حدود ۵٠الی ۶٠ درصد افزایش داشته باشد. «لسرما» در گزارشی که منتشر کرد توضیحاتی در خصوص وضعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود داد. این شرکت اعلام کرد که در شرکت ستبران طرح توسعه افزایش یک خط تولید جدید (قبلاً دارای ٢ خط تولید بوده) برای افزایش ظرفیت دارد که تا پایان سال١٣٩٧ به بهره‌برداری رسیده است. ضمناً فعالیت تولیدی شرکت سرام دیر گداز (از‌شرکت‌های فرعی شرکت ستبران است) در سال ١٣٩٧ مجدداً راه‌اندازی شده است.

    شناسایی زیان تلفیقی ۱۱۱ریالی هرسهم «وبصادر»: بانک صادرات ایران در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه برای هر سهم ۱۱۱ریال زیان شناسایی کرد. بانک صادرات ایران در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ برای هرسهم ۱۱۱ریال زیان شناسایی کرد. این در حالی است که در صورت‌های مالی شرکت اصلی سود هرسهم ۱۳۸ریال اعلام شده است. این بانک در صورت‌های تلفیقی سال مالی۱۳۹۷ درآمدهای خود را ۹۲هزار و ۷۹۹میلیارد و ۷۲۱میلیون ریال، درآمدهای مشاع را ۱۶۵هزار و ۴۶۹میلیارد و ۳۳۲میلیون ریال و درآمدهای غیر‌مشاع را ۶۸هزار و ۸۲۴میلیارد و ۲۱۸میلیون ریال منتشر کرده است. «وبصادر» در این گزارش از زیان خالص ۱۹هزار و ۵۳۰میلیارد و ۶۶۶میلیون ریال و زیان انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی ۶۲هزار و ۷۸۴میلیارد و ۵۳۳میلیون ریال خبر داد. در برآوردی که این بانک از تغییرات در مانده تسهیلات داشته اعلام کرد که افزایش پرداخت تسهیلات و بهبود پرتفوی تسهیلاتی در دستور کار بانک قرار دارد لذا انتظار می‌رود منجر به رشد بیش از ۳۰ درصد در این بخش شود. همچنین برآوردی که از تغییرات در مانده ذخایر مطالبات مشکوک الوصول داشته اعلام کرده است. «وبصادر» با هدف مدیریت بانک در نظر دارد مطالبات غیر جاری در سال ۱۳۹۸ را ۳۰درصد کاهش دهد. همچنین در اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص فعالیت شرکت اعلام کرده است که قصد دارد افزایش سهم بازار، بهبود ترکیب منابع سپرده‌ای، افزایش سهم بازار منابع ارزان قیمت، افزایش نرخ موثر تسهیلات، کاهش بهای تمام شده پول، کاهش مطالبات غیر جاری، افزایش عملیات بانکداری الکترونیک را افزایش دهد.

    صورت‌های مالی تلفیقی «مادیرا» منتشر شد: شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ را منتشر کرد. این شرکت سود تلفیقی هرسهم را یک هزار و ۲۹۶ریال و سود هرسهم در شرکت اصلی را یک هزار و ۲۹۵ریال اعلام کرده است. «مادیرا» سود ناخالص تلفیقی را ۲هزار و ۹۸۸میلیارد و ۲۹۸میلیون ریال و سود خالص را یک هزار و ۵۵۵میلیارد و ۴۲۲میلیون ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی را ۲هزار و ۲۷میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی مبلغ یک هزار و ۷۲۵میلیارد و ۶۰۳میلیون ریال منتشر کرده است. این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که قصد دارد خط تولید یخچال و ماشین لباسشویی را راه‌اندازی کند. همچنین تولید و فروش لوازم خانگی را ادامه دهد و بازارهای فروش را توسعه دهد و خدمات پس از فروش را بهبود بخشد. «مادیرا» قصد دارد تامین مالی شرکت را از طریق فروش نقدی و دریافت تسهیلات بوده همچنان ادامه دهد. علاوه بر این برآورد شرکت از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی شرکت نیز اعلام کرده که از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ پایین‌تر تامین مالی انجام دهد.

 

ارسال نظر