تمام شاخص‌ها در مسیر صعود قرار گرفتند

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۰۵

گروه بورس|

دیروز شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران با رشد بیش از ۵۰۰۰ واحد در پایان معاملات به ۲۴۲ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. بررسی آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدها با صعود مواجه شدند.

دیروز همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۵۱۰۸ واحد رشد معادل ۲.۱۵ درصد به ۲۴۲ هزار و ۵۶۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۱۴۴۲ واحد افزایش معادل ۲.۱۵ درصد به ۶۸ هزار و ۵۱۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۲۶۹ واحد افت معادل ۲.۲۵ درصد به ۵۷ هزار و ۷۱۰ واحد و شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۶۷ واحد کاهش، معادل ۲.۲۵ درصد به ۳۹ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.

۷ نماد « جم پیلن با ۴۳۲ واحد، کگل با ۳۸۲ واحد، فولاد با ۳۷۹ واحد، فملی با ۳۴۲ واحد، اخابر با ۲۰۰ واحد، پارس با ۱۹۸ واحد و مبین با ۱۶۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. در روز گذشته، شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «زغال‌سنگ با ۳۰۶ واحد صعود معادل ۴.۷۵ درصد به ۶ هزار و ۷۵۳ واحد، محصولات چوبی با ۱۰۵۶۹ واحد افزایش معادل ۴.۲۸ درصد به ۲۵۷ هزار و ۷۴۹ واحد، محصولات کاغذ با ۱۸۶۱ واحد صعود معادل ۴.۲۱ درصد به ۴۶ هزار و ۴۳ واحد، وسایل ارتباطی با ۲۴۸ واحد رشد معادل ۴.۱۶ درصد به ۶ هزار و ۲۰۷ واحد، خودرو با ۱۳۱۰ واحد افزایش، معادل ۴.۰۵ درصد به

۳۳ هزار و ۶۶۶ واحد، قند و شکر با ۱۲۴۹ واحد رشد معادل ۳.۳۶ درصد به ۳۸ هزار و ۴۲۰ واحد کانه فلزی با ۲۲۵۱ واحد رشد معادل ۳.۳۴ درصد به ۶۹ هزار و ۶۵۰ واحد» رسید. در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «قثابت، دعبید، پسهند، قشکر، ثامان، خمحور و کپشیر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خلنت، خپویش، غبهنوش، پرداخت، کسعدی، شیران و مداران» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای دیروز بورس، در ۳۲۱ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید.

   آیفکس از 3100 واحد عبور کرد

در فرابورس ایران نیز در پایان معاملات، شاخص کل ۵۷ واحد رشد کرده و به رقم ۳ هزار و ۱۰۳ واحد رسید.

همچین ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۷۳ هزار میلیارد تومان رسید. در روز گذشته معامله‌گران فرابورس ایران بیش از ۱.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶۶۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای میدکو، ذوب، زاگرس، مارون، کگهر، شراز در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نماد دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است. همچنین نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر، پتروشیمی زاگرس، گروه صنایع کاغذ پارس بودند.

 

 

ارسال نظر