روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۳۶

  سود هر سهم «شاراک» افزایشی بود: شرکت پتروشیمی شازند در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۵۸۸ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۱۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سنا، شرکت پتروشیمی شازند (پتروشیمی اراک) با سرمایه ۸ هزار و ۶۴ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت پتروشیمی شازند (پتروشیمی اراک) در دوره یاد شده، مبلغ ۱۲ هزار و ۸۰۵ میلیارد و ۶۳۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۵۸۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۱۵۴ درصد افزایش داشته است. در گزارش حسابرسی شده شرکت پتروشیمی شازند (پتروشیمی اراک) نسبت به گزارش حسابرسی نشده، ۳ درصد افزایش سود به سبب کاهش هزینه‌های فروش، اداری و عمومی مشاهده می‌شود. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۴ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «شاراک» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵ هزار و ۴۵ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۶۲۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. شرکت پتروشیمی شازند (پتروشیمی اراک) در صورت‌های مالی تلفیقی، سود هر سهم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را مبلغ یک هزار و ۵۸۹ ریال و سود خالص را مبلغ ۱۲ هزار و ۷۹۶ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال اعلام کرده است. همچنین بر اساس این گزارش، «شاراک» در برآورد خود از تغییرات نرخ فروش محصولات در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ اعلام کرده است در این دوره با توجه به آزاد‌سازی سقف رقابت فروش محصولات در بورس کالا و همچنین تسعیر ارز نرخ‌های فروش بر اساس نرخ تسعیر سامانه نیما از نیمه دوم سال مالی مورد گزارش، نرخ‌های فروش افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود متوسط نرخ فروش محصولات در سال ۱۳۹۸ تقریباً معادل متوسط نرخ فروش در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۷ باشد. شرکت پتروشیمی شازند در برآورد خود از تغییرات نرخ خرید مواد اولیه در دوره یاد شده، اعلام کرده است: بدون احتساب افزایش نرخ مواد اولیه ناشی از نوسان قیمت نفت خام، پیش‌بینی می‌شود متوسط نرخ مواد اولیه مصرفی شرکت مشابه نرخ‌های سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۷ باشد. این شرکت بورسی در خصوص براورد خود از تغییرات عوامل بهای تمام‌شده در دوره مذکور عنوان کرده است: عمده‌ترین عامل افزایش بهای تمام شده محصولات شرکت تغییرات نرخ نفت خام و به تبع آن نرخ نفتا است، همچنین نرخ تسعیر ارز مورد استفاده در تسعیر ماهانه خوراک که بر اساس سامانه نیما است یکی دیگر از عوامل اثر گذار افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش بهای تمام شده محصولات محسوب می‌شود.

  خلاصه تصمیمات مجمع عمومی «حخزر»: مجمع عمومی شرکت کشتیرانی دریای خزر تقسیم مبلغ ۷۵۰ ریال سود نقدی و ۸۳۹ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کشتیرانی دریای خزر برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ در روز پنج‌شنبه ۳۰ خورداد ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه «حخزر» برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است:

استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر‌موظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره. براساس گزارش منتشر‌شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی شرکت کشتیرانی دریای خزر عبارت است از:

سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۷۵۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم ۸۳۹ ریال تصویب شد. سود خالص ۹۰۶میلیارد و ۵۲ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۹۹ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال اعلام شد. آرمان آروین پارس به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و رهبین به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

 

ارسال نظر