روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۶۲۵

 سود ۷۲۲ریالی برای هرسهم «دبالک»: شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هرسهم را ۷۲۲ریال اعلام کرد. به گزارش سنا، شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هرسهم را ۷۲۲ریال اعلام کرد.

این شرکت در سال مالی۱۳۹۶ برای هرسهم ۵۵۹ریال زیان شناسایی کرده بود که در سال مالی۱۳۹۷ توانسته آن را به سود ۷۲۲ریالی برساند.

«دبالک» سود عملیاتی خود را ۲۹۱درصد افزایش داده و به مبلغ ۱۳۶میلیارد ریال رسانده است. همچنین سود خالص آن به ۱۲۲میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره به ۱۱۸میلیارد ریال رسید. این شرکت در این دوره ۱۱۱هزار و ۷۴۸کیلوگرم انواع دارو به ارزش ۶۴۴میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال فروخته است که در پایان دوره سود ناخالص آن را ۱۹۱میلیارد و ۳۶۹میلیون ریال اعلام کرده است.

اهداف و برنامه‌های راهبردی این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات شامل تولید محصولات جدید، تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر، کاهش تولید و فروش محصولات زیانده و بررسی و تحقیق بر روی محصولات زیانده جهت افزایش راندمان تولید است. همچنین در برآوردی که «دبالک» از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرده که با توجه به سنوات گذشته و شرایط بازار به‌طور متوسط برای اکثر محصولات افزایش نرخ خواهیم داشت. همچنین با در نظر داشتن نوسانات نرخ ارز و سطح عمومی قیمت‌های داخلی برآورد می‌شود که نرخ خرید مواد اولیه همانند نه ماه گذشته روند رو به رشد داشته باشد.«دبالک» در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت شرکت اعلام کرد که با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود در خطوط تولید، این شرکت در نظر دارد طبق برنامه نسبت به بازسازی و نوسازی خطوط تولید خود طبق استاندارد اداره دارو اقدام کند، در صورت انجام پروژه مذکور امکان تولید و توسعه محصولات و توسعه بازار این شرکت میسر خواهد شد. در راستای بهینه نمودن فرایند تولید شرکت اقدام به نظارت دقیق‌تر بر فرایند تولید و همچنین گسترش سبد محصولات اقدام خواهد کرد.

 اختصاص ۲۰۰۸ ریال سود به ازای هر سهم «فپنتا»: شرکت صنعتی سپنتا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۲ هزار و ۸ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سنا، شرکت صنعتی سپنتا با سرمایه ۵۴ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت صنعتی سپنتا در دوره یاد شده، مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۸۵ درصد افزایش داشته است.

شرکت صنعتی سپنتا افزایش ۷۴ درصدی فروش را از دلایل اصلی افزایش سود عنوان کرده است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۴۶۳ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

«فپنتا» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ یک هزار و ۸۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. شرکت صنعتی سپنتا در صورت‌های مالی تلفیقی، سود هر سهم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را مبلغ ۱۱ هزار و ۶۶۴ریال و سود خالص را مبلغ ۸۹ میلیارد و ۱۹۱ میلیون ریال اعلام کرده است.

 تعیین سود ۲ هزار و ۴۵۰ ریالی سود هر سهم «قصفها»: مجمع عمومی شرکت قند اصفهان تقسیم مبلغ ۲ هزار و ۴۵۰ ریال سود نقدی و ۲ هزار ۴۴۷ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند. به گزارش سنا، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت قند اصفهان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ در روز شنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه «قصفها» برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است:

استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره.

براساس گزارش منتشر شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی شرکت قند اصفهان عبارت است از: سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۲ هزار و ۴۵۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم ۲ هزار و ۴۴۷ ریال تصویب شد. سود خالص ۴۷۷ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۵ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال اعلام شد. سازمان حسابرس به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرس به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

 

ارسال نظر