رکورد جدید بازار سهام

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۵۲۸

گروه بورس|

در ادامه پیش‌روی‌های هفته گذشته بازار سهام، روز گذشته شاخص این بازار به سرزمین جدیدی از ارقام بالا دست یافت. بر اساس اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس، نماگر اصلی بازار سهام گامی 814 واحدی برداشت و خود را به کانال 234 هزار واحدی رساند.

به گزارش «تعادل» روز گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۱۴ واحد رشد کرد و به رقم ۲۳۴ هزار و ۱۶۷ واحدی رسید اما شاخص کل هم وزن ۱۵۹ واحد کاهش یافت و در تراز ۵۷ هزار و ۹۷۲ نشست.

در هفته گذشته با افزایش قیمت‌ها در بورس تهران نماگر اصلی بازار رشد کرد و توانست برای اولین‌بار به کانال ۲۳۰ هزار واحدی راه یابد. دیروز نیز با وجود کاهش شاخص هم وزن، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با رشد مواجه شده و از همین رو یک رکوردشکنی جدید در این شاخص به ثبت رسید.

شاخص آزاد شناور نیز امروز ۹۵ واحد افزایش یافت و تا رقم ۲۶۴ هزار و ۱۵۴ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم هر کدام به ترتیب ۴۰۵ و ۲۵۱۹ واحد رشد کردند.

شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۹۳ واحد تأثیر مثبت روز شاخص‌های بازار بیشترین نقش را در افزایش این شاخص‌ها داشت.

پس از این نماد بانک ملت گروه مپنا و مخابرات ایران بیشترین تأثیر افزایشی را روی شاخص‌های بازار داشتند.

فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و خدمات انفورماتیک نیز در جهت عکس عمل کردند و هر کدام به ترتیب ۱۹۲، ۱۵۸ و ۱۰۸ واحد شاخص‌های بازار را با کاهش روبرو کردند.

دیروز در گروه خودرو و ساخت قطعات ارزش معاملات رشد نسبتاً چشمگیری داشت؛ به‌طوری‌که این رقم به ۲۲۸ میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات آن رقم ۹۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. در این گروه نمادهایی همچون ایران خودرو و پارس خودرو با بیش از ۳ درصد کاهش قیمت روبرو شد.

گروه محصولات شیمیایی، گروه بانک و موسسات اعتباری و همچنین گروه مواد دارویی جزو گروه‌هایی بودند که پس از خودرویی‌ها بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

ارزش معاملات بورس تهران دیروز به رقم

۱,۴۳۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی است. تعداد معاملات این بازار نیز به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۴۵ سهم رسید.

   افت 5 واحدی آیفکس

نخستین روز از هفته معاملاتی جدید در بازار فرابورس همزمان با افت 5 واحدی آیفکس با تغییر مالکیت یک میلیارد و 632 میلیون ورقه به ارزش بیش از 7 هزار و 600 میلیارد ریال پایان پذیرفت. به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، روز گذشته 25 خرداد شاخص کل فرابورس که در دقایق ابتدایی معاملات با افت نزدیک به 50 واحدی روبه رو شده بود با ادامه دادوستدهای بازار رو به افزایش گذاشت تا در نهایت با 5 واحد کاهش، در پایان بازار در نزدیکی سطح

2 هزار و 952 واحدی قرار گیرد.

در حالی که نماد «مارون» به تنهایی به اندازه 20.7 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشت، اما ریزش قیمتی در نمادهای «دماوند»، «کگهر»، «ذوب»، «شپاس»، «حخزر» و «سرچشمه» و تاثیرگذاری منفی این نمادها بر آیفکس تا سطح حداکثر 11 واحد واحد موجب شد شاخص کل فرابورس در پایان بازار با

5 واحد افت روبرو شود.معاملات سهام روز گذشته در دو بازار اول و دوم با جابه‌جایی 156 و 647 میلیون سهم به ارزش 734 و 2 هزار و 608 میلیارد ریال خاتمه یافت. در بازار پایه نیز سهامداران 764 میلیون سهم را به ارزش 2 هزار و 437 میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند. نگاهی به سهام مورد معامله در بازارهای فرابورس نشان می‌دهد در حالی که دو نماد «حآسا» و «کمرجان» بیشترین رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند، نمادهای «دماوند» و «زنگان» با بالاترین افت قیمتی روبرو شده‌اند.همچنین نماد شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با دادوستد 45 میلیون سهم به ارزش 315 میلیارد ریال، بیشترین رقم ارزش معاملات و نماد ذوب‌آهن با تغییر مالکیت بیش از 157 میلیون سهم به ارزش 276 میلیارد ریال، بالاترین حجم معاملات را در بازار سهام فرابورس در اختیار گرفتند.در بازار ابزارهای نوین مالی نیز روز جاری مجموع دادوستدهای اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن خرید و فروش 26 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 769 میلیارد ریال را نتیجه داد. دیروز در این بازار اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید 28 مهرماه سال 1400 در نماد «اخزا7211» برای نخستین‌بار عرضه شد که قیمت هر ورقه آن 601 هزار ریال کشف قیمت شد.

 

ارسال نظر