بازار آرام

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۷۷

گروه بورس|

شاخص بورس در پایان معاملات روز قبل با رشد ۵۳۲ واحدی به ۲۳۰ هزار و ۳۴۱ واحد رسید.

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدها با رشد مواجه شدند، به‌طوری که شاخص کل با ۵۳۲ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد به ۲۳۰ هزار ۳۴۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۵۰ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد به ۶۵ هزار ۲۷۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۳۸ واحد رشد معادل ۱.۶۸ درصد به ۵۶ هزار و ۹۱۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۴۴ واحد افزایش، معادل ۱.۶۸ درصد به ۳۹ هزار و ۱۰۳ واحد رسید.

در این روز، ۴ نماد « همراه با ۲۵۲ واحد، رمپنا با ۲۱۹ واحد، اخابر با ۱۴۸ واحد و رانفور با ۱۰۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل در بورس، در ۳۸۶ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۸۵۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۷۲ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل دو واحد کاهش یافته و به رقم ۲ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. در روز گذشته، ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران فرابورس بیش از ۱.۶ میلیارد برگه بهادار، حق‌تقدم و سهام در قالب ۱۹۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۱۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

دیروز نمادهای سمگا، کرمان، حخزر، میدکو در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای مارون، کگهر، زاگرس در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

همچنین نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ریل‌پرداز سیر، توسعه و عمران استان کرمان، صنایع کاغذ پارس، پتروشیمی زاگرس و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بودند. دیروز با پیام ناظر بازار، نماد ختراک مربوط به شرکت‌های ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، خموتور مربوط به موتورسازان تراکتورسازی ایران، دفرا مربوط به فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران، واعتبار مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایرانیان متوقف شدند.

همچنین با پیام ناظر بازار، نمادهای دسبحا مربوط به داروسازی دارویی سبحان، شپترو مربوط به پتروشیمی آبادان، چکاوه صنایع کاغذسازی کاوه، خشرق مربوط به الکتریک خودروی شرق، سخوز مربوط به سیمان خوزستان، داسوه مربوط به داروسازی اسوه نیز با پیام ناظر بازار متوقف شدند.

 

ارسال نظر