سهام امریکا و آسیا رشد کرد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۷۶

سهام امریکا و آسیا در شروع معاملات هفتگی بازارها پس از اینکه امریکا تهدید تعرفه‌ای خود علیه مکزیک را لغو کرد، با رشد همراه شد و پزوی مکزیک جهش کرد. به گزارش رویترز، روز دوشنبه، پس از اینکه امریکا تهدید تعرفه‌ای خود علیه مکزیک که برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی انجام شده بود، را لغو کرد، سهام امریکا و آسیا رشد و پزوی مکزیک جهش کرد. این درحالی بود که انتشار گزارش ضعیف اشتغال امریکا در روز جمعه، احتمال کاهش نرخ بهره را بالا برد و بازارها را تقویت کرد.

با اخبار بر طرف شدن تعرفه‌های مکزیک، پزوی این کشور در آغاز معاملات دوشنبه ۱.۷۵ درصد در برابر دلار جهش کرد و به نرخ برابری ۱۹.۲۵۷۹ رسید. اما این آسودگی خیال به‌طور گسترده در بازارها حاکم بود، چرا که سرمایه‌گذاران وحشت داشتند جنگ تجاری امریکا در دو جبهه مختلف، اقتصاد این کشور را به رکود بکشاند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ امریکا در ساعات معاملات آسیایی ۰.۴ درصد رشد کرد. در همین ساعات، نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری امریکا که در روز جمعه به پایین‌ترین سطح ۲۱ ماهه ۲.۰۵۳ درصد مواجه شده بود، ۳ صدم درصد جهش کرد و به ۲.۱۱۵ درصد رسید.  این در حالی بود که بازارهای سهام استرالیا به علت تعطیلات رسمی بسته بود و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، بدون تغییر باقی ماند. بهبود ریسک‌پذیری در بازارهای ارز هم باعث تقویت ۰.۱۵ درصدی نرخ برابری دلار با ین ژاپن شد. ین امروز در نرخ برابری ۱۰۸.۳۸ معامله شد.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت سرمایه‌گذاری سومیتومو میتسوئی گفت: توافق امریکا با مکزیک، حال‌وهوای بازارها را تقویت کرده، در حالی که انتظار کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو هم باعث بالا رفتن قیمت سهام شده است. او اضافه کرد: با این حال در شرایطی که همچنان در تنش‌های تجاری بین امریکا و چین ، پیشرفت زیادی صورت نگرفته، سود سهام ممکن است به همین میزان محدود شود.

 

ارسال نظر