شاخص‌ها صعود کردند

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۹۲۲

گروه بورس| شاخص بورس در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته قبل، با رشد بیش از ۲۴۰۰ واحدی در کانال ۲۲۶ هزار واحد قرار گرفت. مشاهده آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل ۲ درصد رشد مواجه شدند.

بر این اساس همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۲۴۳۹ واحد رشد معادل ۱.۰۹ درصد به ۲۲۶ هزار ۹۸۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۹۴ واحد افزایش معادل ۱.۰۹ درصد به ۶۴ هزار ۶۶۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۲۹۳ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد به ۵۳ هزار و ۶۰۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۹۰ واحد افزایش، معادل ۲.۴۷ درصد به ۳۶ هزار و ۸۸۷ واحد رسید.

از سویی دیگر ۷ نماد « مبین با ۱۹۶ واحد، فارس با ۱۸۳ واحد، اخابر با ۱۱۸ واحد، وبملت با ۸۱ واحد، فخوز با ۷۷ واحد، خساپا با ۷۵ واحد و فخاس با ۷۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز دوشنبه هفته پیش، در ۳۲۸ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۹۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۵۶ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل 58 واحد رشد کرده و به رقم 2910 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از 163 هزار میلیارد تومان رسید.

در روز دوشنبه هفته قبل، معامله‌گران فرابورس بیش از 1.6 میلیارد برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب 185 هزار نوبت معامله و به ارزش 838 میلیارد تومان دادوستد کردند.

همچنین نمادهای مارون، دماوند، ذوب، کگهر، شرانل در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای شراز، میدکو، در کاهش شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشتند. نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، ریل‌پرداز سیر، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و پتروشیمی زاگرس بوده‌اند.

 

ارسال نظر