موج جدید افزایش شاخص بورس در راه است

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۳۸۹

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه اکنون با شیب ملایم به سمت صعود در حال حرکت است، گفت: اخبار منتشر شده در دوران مجامع در مورد حجم فروش شرکت‌ها و رفع ابهام در مورد فروش صادراتی، موج جدیدی از افزایش شاخص بورس را در تیر ماه فراهم می‌کند.

علیرضا تاج بر در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه شاخص بورس از ابتدای سال جاری با روند صعودی همراه بوده است، افزود: شاخص بورس در چند وقت اخیر با یکسری از ابهامات و ریسک‌های سیستماتیک همراه بود اما از آنجا که بازارهای موازی فضای جذابی را برای سرمایه‌گذاری فراهم نکرده‌اند شاهد ورود سرمایه‌های مردم به سمت بازار سرمایه هستیم. وی ادامه داد: بازار سرمایه اکنون به سمت برگزاری مجامع در حرکت است و منتظر گزارش‌های اردیبهشت ماه شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های صادرات محور و کامودیتی محور است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه برخی از ابهامات موجود مربوط به شرکت‌ها در دوران برگزاری مجامع برطرف خواهند شد، گفت: بسیاری از شرکت‌ها نحوه تعامل خود با تحریم و دور زدن تحریم‌ها را نمی‌توانند رسانه‌ای کنند و به صورت رسمی آن را در دوران مجامع افشا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته برخی از شرکت‌ها در مجامع خبرهای بد را به سهامداران ابلاغ می‌کردند اما امسال برگزاری مجامع رنگ دیگری را به خود گرفته و به نظر می‌رسد اخباری که از سوی مدیران شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران ابلاغ می‌شود مثبت باشد.

تاج‌بر خاطرنشان کرد: با توجه به چنین اخباری مثبت که در مجامع مطرح می‌شود موج مثبت و افزایش شاخص بورس را بعد از برگزاری مجامع در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود. این کارشناس بازار سرمایه پیشنهاد خود به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بورس را اینگونه بیان کرد: اگر فعالان بازار عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار دهند متوجه خواهند شد که بطور معمول این صندوق‌ها از بازدهی بالاتری نسبت به سهام برخوردار است.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران مبتدی بهتر است تا از طریق صندوق‌های قابل معامله یا صندوق‌های مختلف سهامی وارد بازار سرمایه شوند زیرا این اقدام علاوه بر پایین بودن هزینه‌های معاملاتی از بازدهی بیشتری برخوردارند. تاج‌بر در پایان افزود: با توجه به حمایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط یک تیم حرفه‌ای، عملکرد و بازدهی آنها به صورت ماهانه مشخص است بنابراین‌ای صندوق‌ها بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

 

ارسال نظر