آمار معاملات

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۳۰۹

شاخص‌ها اندکی افت کردند

گروه بورس| معاملات تالار شیشه‌ای در روز قبل با کاهش بیش از ۸۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد به پایان رسید. بررسی جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که بیشتر شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام با کاهش مواجه شدند.  بر این اساس شاخص کل با (۸۵۴) واحد ریزش معادل (۰.۴۰) درصد به ۲۱۴ هزار ۳۱۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۲۴) واحد افت معادل (۰.۴۰) درصد به ۶۱ هزار ۳۴۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۱۲ واحد رشد معادل ۰.۶۵ درصد به ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۱۶ واحد افزایش، معادل ۰.۶۵ درصد به ۳۳ هزار و ۵۲۳ واحد رسید. دیروز اکثر شاخص صنایع تالار شیشه‌ای با ریزش مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۹۸۳۶ واحد رشد معادل ۴.۷۸ درصد به ۲۱۵ هزار و ۴۷۰ واحد، منسوجات با ۱۰۶ واحد رشد معادل ۳.۹۳ درصد به ۲ و ۸۰۸ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۵۰ واحد افزایش معادل ۲.۹۱ درصد به ۵ هزار و ۳۱۲ واحد، سایر معادن با ۷۵۸ واحد رشد معادل ۲.۶۱ درصد به ۲۹ هزار و ۸۰۰ واحد، انتشار و چاپ با (۱۶۳۹۶) واحد ریزش، معادل (۲.۸۲) درصد به ۵۶۶ هزار و ۷۰ واحد، فرآورده نفتی با (۲۸۱۳۶) واحد کاهش معادل (۳.۱۱) درصد به ۸۷۶ هزار و ۷۹۴ واحد و ذغالسنگ با (۲۹۳) واحد کاهش معادل (۴.۰۶) درصد به ۶ هزار ۹۳۵ واحد» رسید. از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای روز قبل مشخص می‌کند که ۵ نماد «شبندر با (۲۲۳) واحد، شپنا با (۱۵۰)، شتران با (۱۴۱)، وبلمت با (۱۳۱) و پارس با (۱۲۳) » افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۲۸ هزار و ۳۰۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۹۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۲۱ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان رسید.

آیفکس درجا زد

در پی نقل‌وانتقال 469 میلیون سهم به ارزش بالغ بر دو هزار میلیارد ریال در ‌بازارهای اول و دوم، بیش از یک‌سوم از حجم و ارزش کل دادوستدهای روز چهارم خردادماه 98 به این دو بازار اختصاص یافت.‌ در بین نمادهای فرابورسی نماد «دماوند» با 7 واحد، بیشترین اهرم منفی را بر شاخص کل فرابورس ایران بر ‌جای گذاشت و در سمت مقابل نمادهای «میدکو» و «مارون» جمعا 9 واحد از آیفکس حمایت کردند و مانع از افت بیش از پیش این نماگر ‌شدند. در نهایت شاخص کل فرابورس با افت کمتر از 1 واحد، در ارتفاع 2671 واحدی تثبیت شد.

در روز شنبه معامله‌گران با جابه‌جایی 81 میلیون سهم به ارزش 141 میلیارد ریال در نماد «ذوب» و نقل‌وانتقال بیش از 8 میلیون سهم به ارزش 196 ‌میلیارد ریال در نماد «کرمان» موجب شدند این دو نماد به ترتیب رتبه نخست و دوم را به لحاظ بیشترین حجم و ارزش دادوستدی در ‌بازار سهام از آن خود کنند.‌ تغییر مالکیت یک میلیارد و 350 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 5 هزار و 894 میلیارد ریال، نتیجه دادوستدهای صورت‌گرفته در ‌نخستین روز کاری هفته جاری در فرابورس ایران بود که این حجم از مبادلات در بیش از 149 هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت.‌ نمادهای معاملاتی «دسانکو»، «خلیبل»، «غمینو»، «غشوکو» و «دقاضی» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان ‌سهام در روز سه‌شنبه هفته جاری، در پایان معاملات دیروز متوقف شدند. توقف نماد معاملاتی «بپاس» نیز به دلیل افشای ‌اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه ب برای شرکت بیمه پاسارگاد صورت گرفت.‌ در سمت مقابل نماد «مرجان» پس از برگزاری جلسه هیات‌مدیره در‌خصوص افزایش سرمایه و نماد «فکا» پس از برگزاری ‌مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.‌

 

ارسال نظر