اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۲۲

سازمان بورس ملزم به انتشار صورت‌های مالی می‌شود

در صورت تصویب لایحه شفافیت، موسسات عمومی و خصوصی عهده‌دار خدمات عمومی باید صورت‌های مالی و اطلاعات راجع به اموال، دارایی، درآمد و هزینه‌ها را منتشر کنند. به گزارش تسنیم، در جلسه اخیر هیات وزیران لایحه شفافیت مورد بررسی قرار گرفت و برای تصویب به مجلس ارسال خواهد شد. براساس یکی از بندهای این لایحه، موسسات عمومی و خصوصی عهده‌دار خدمات عمومی باید صورت‌های مالی و اطلاعات راجع به اموال، دارایی، درآمد و هزینه‌ها را منتشر کنند. با این لایحه، سازمان بورس به عنوان مطالبه‌کننده شفافیت از سایر شرکت‌ها، ملزم به شفاف‌سازی دقیق فعالیت‌ها و درآمدها خواهد شد. با بررسی لایحه شفافیت در جلسه اخیر هیات وزیران و در صورت تصویب در مجلس، موسسات عمومی و خصوصی از جمله سازمان بورس باید صورت‌های مالی و اطلاعات دارایی و هزینه‌ها را منتشر کنند.

عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا آغاز شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این روزها شاهد اختلاف قیمت شدید محصولات کشاورزی از سر مزرعه تا بازار و رسیدن به دست مصرف‌کننده هستیم که سود اصلی در این میان را واسطه‌ها می‌برند، این خلأ بزرگ را می‌توانیم با عرضه این محصولات در بورس و واقعی شدن قیمت‌ها و خرید مستقیم مصرف‌کنندگان پر کنیم.

حبیب‌الله نیکزادی پیرامون ضرورت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به خبرگزاری میزان گفت: در حال حاضر کشاورزان به یک بازار امن و قابل اطمینان نیاز دارند تا سود اصلی از تولید محصولات‌شان را به شکل شفاف و منطقی دریافت کنند که بهترین بازار در کشورمان برای تحقق این اتفاق، بورس کالاست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: یکی از مزیت‌های مهم ساز و کار بورس این است که تولید‌کنندگان از واسطه‌های پرشمار بخش کشاورزی در امان می‌مانند و می‌توانند به صورت مستقیم کالاهای‌شان را با قیمت واقعی بفروشند؛ در این زمینه دولت باید زمینه‌ها را برای عرضه انواع محصولات کشاورزی در بورس فراهم کند تا دیگر شاهد زیان کشاورزان و سود دلالان نباشیم.

نیکزادی در ادامه با بیان اینکه دادوستد محصولات کشاورزی همچنان به شیوه سنتی در حال انجام است، گفت: ما ناگزیر هستیم برای ساماندهی بازار و همچنین ارتقای جایگاه ایران در تولید محصولات کشاورزی و عرضه آن در بازارهای بین‌المللی از ساز و کار مدرن همچون بورس کالا استفاده کنیم که امیدواریم این اتفاق با محصول زعفران آغاز شود.

وی تصریح کرد: عرضه محصولات کشاورزی به شکل مستمر وبا حجم بالا در بورس رفته رفته می‌تواند از لحاظ بسته‌بندی و ایجاد برندهای بین‌المللی برای محصولات کشاورزی ایرانی مفید باشد و تاکید می‌کنم که به این موضوع باید به شکل ویژه و جدی‌ ورود کرد.

 

ارسال نظر