بین‌الملل

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۴۸

بازارهای آسیا افت ۵ هفته‌ای خود را جبران کردند

بازارهای آسیایی در معاملات روز سه‌شنبه با روند افزایشی همراه شدند و از پایین‌ترین سطحی که در پنج هفته‌ پیش به خود دیده بودند کمی بالاتر نشستند، اما همچنان نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به آینده جنگ تجاری چین و امریکا ادامه دارد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، روز یک‌شنبه در توییتی اعلام کرد که تعرفه کالاهای وارداتی چین را همین هفته از ۱۰ دلار به ۲۵ دلار افزایش خواهد داد. این تهدید موجب سقوط بازار سهام در سرتاسر جهان از جمله آسیا شد.به گزارش رویترز، شاخص اصلی آسیا پاسیفیک به جز ژاپن توانست روز سه شنبه ۰.۵ خود را بالا بکشد. این شاخص روز دوشنبه ۲ درصد افت کرده بود.بازارهای چین نیز پس از شدیدترین سقوط خود در سه سال گذشته کمی رشد کردند. شاخص شانگهای چین ۰.۶ درصد و شاخص CSI نیز حدود ۱ درصد رشد کردند. در هنگ کنگ نیز بازار سهام ۰.۷ درصد بالا رفت.نیکی ژاپن بعد از ۱۰ روز تعطیلی رسمی با ۰.۸ درصد رشد کار خود را شروع کرد. تعطیلات طولانی در ژاپن به دلیل مراسم روی کار آمدن امپراتور جدید در آن کشور بود.

شاخص «آتی اس‌اند‌پی» در امریکا ۰.۸ درصد کاهش یافت

یاسوئو ساکوما، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت لیبرا در توکیو، به رویترز گفت که بازارها در آسیا وارد یک روند نزولی شده‌اند چراکه سرمایه‌گذاران چندان نسبت به یک توافق مناسب بین چین و امریکا خوشبین نیستند.وی گفت: سرمایه‌گذران از ابتدای سال بیش از حد به این توافق دل بسته بودند، و حالا در ماه می، زمان فروش و رفتن است.با این حال بسیاری در بازار بر این عقیده‌اند که تهدید ترامپ یک تاکتیک مذاکراتی برای تحت فشار قرار دادن چین بوده است.روز پنج‌شنبه و جمعه نشستی در راستای گفت‌وگوهای تجاری چین و امریکا در واشنگتن برگزار می‌شود که به گفته نماینده مذاکرات امریکا ریاست تیم مذاکره‌کننده چینی را احتمالا معاون نخست وزیر آن کشور لیو هی به عهده خواهد داشت.

نائوکی ایوامی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت ویز پارتنرز در توکیو، گفت که بازارها هنوز مطمئن نسیتند که ترامپ آیا تهدیدش را عملی خواهد کرد یا خیر، و به همین خاطر شرایط هنوز بغرنج نشده است. به عقیده او باید صبر کرد و آینده مذاکرات را زیرنظر گرفت.

 

ارسال نظر