خبر

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۰:۴۶:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۵۵۵

فروش تعهدی در سال جاری راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: قرارداد فروش تعهدی یا استقراضی سهام (Short Selling) در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد که در تحلیل منطقی‌تر بازار، امکان سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار و به عنوان ابزار پوشش به فعالین بازار سرمایه کمک می‌کند. در روزهای اخیر بازار بورس تهران روند مثبتی را طی کرده است، بطوری که شاخص کل بورس در روز گذشته با افزایش ۵ هزار و ۶۲۳ واحدی به رقم تاریخی ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد رسید. شاپور محمدی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه باید به تصمیم بازار احترام بگذاریم، گفت: در این شرایط تحلیل‌گران براساس تحلیل‌های خود راجع به هر سهمی برنامه‌ریزی، خرید و تنوع در سرمایه‌گذاری می‌کنند و در واقع این به صلاحدید سرمایه‌گذاران بستگی دارد. وی ادامه داد: به هر حال بازار به قیمت کالاهای شرکت‌ها، میزان تولید و صورت‌های مالی آن توجه می‌کند و فعالین بازار هم براساس نگاه سودآوری، هوشمندی و استفاده از سواد مالی خود تحلیل و عمل می‌کنند و ما نیز باید نسبت به تحلیل بازار احترام بگذاریم، بنابراین انتخاب سهم و تشکیل پورتفو براساس تحلیل بازار است. محمدی در مورد استفاده از ابزارهای جدید در بازار سرمایه گفت: از اواخر سال ۹۵ قرارداد اختیار خرید و فروش سهام را راه‌اندازی کردیم که در حال حاضر نسبت به روزهای آغازین رونق خوبی دارد، همچنین سال گذشته قرارداد آتی سبد سهام راه‌اندازی شد که معاملات آن در حال رونق گرفتن است البته در مورد این دو ابزار جای کار زیاد است. وی اضافه کرد: همچنین قرارداد فروش تعهدی یا استقراضی سهام (Short Selling) در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد که در تحلیل منطقی‌تر بازار، امکان سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار و به عنوان ابزار پوشش به فعالین بازار سرمایه کمک می‌کند.

سرمایه‌گذاران با احتیاط وارد بازار سهام شوند

مدیرعامل بورس تهران گفت: در شرایط کنونی که بازار سرمایه با اقبال قابل توجه مواجه شده، سرمایه‌گذارانی که دانش سرمایه‌گذاری در بورس را ندارند باید با احتیاط وارد این بازار شوند. به گزارش ایرنا، علی صحرایی درباره رشد این روزهای شاخص بورس اظهار داشت: متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری در بورس باید در دستور کار سرمایه‌گذاران مبتدی قرار گیرد. وی در ادامه گفت: ما همیشه به افرادی که دنبال ورود به این بازار هستند اعلام کرده‌ایم باید نسبت به خرید سهام تحلیل داشته باشند و عوامل بنیادی را در نظر بگیرند. مدیرعامل شرکت بورس تهران، سرمایه‌گذاری در بورس را نسبت به دیگر بازارهای موازی مورد مقایسه قرار داد و گفت: اقبال مردم نسبت به این بازار خوب بوده و در فروردین ماه حجم زیادی از خریدها توسط افراد حقیقی صورت گرفته است.

به گفته وی، سایر بازارهای سرمایه‌گذاری، از ریسک‌های خاص برخوردارند و با عدم نقدشوندگی همراه هستند. صحرایی با بیان اینکه بازارهای موازی برای سرمایه‌گذاری نیازمند حداقل سرمایه هستند، گفت: در بورس برخلاف دیگر بازارها با هر میزانی از منابع می‌توان وارد شد، به همین دلیل مردم به درستی این بازار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر