سقف شکنی شاخص ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۰:۲۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۳۴۶۲

گروه بورس| روز گذتشه شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۶۲۳ واحد رشد کرد. این رشد در ادامه رشد روزهای قبل باعث شد که شاخص کل به رقم ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد برسد.  شاخص کل هم‌وزن در روز قبل ۸۹۹ واحد رشد کرده و به رقم ۳ هزار و ۴۷۶ واحد رسید. ارزش روز بازار بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۸۲۳ هزار میلیارد تومان رسید و مطابق دیروز، رکوردشکنی ارزش معاملات علاوه بر فتح قله جدید شاخص نیز به چشم می‌خورد. در روز دوشنبه، عامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۶.۷ میلیارد برگه بهادار اوراق و حق‌تقدم در قالب ۶۴۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۸۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.  همچنین عمده نمادهای بورسی مانند فولاد، فارس، مبین، کگل، پارس، شپنا، فملی در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بودند.

   تداوم روند صعودی شاخص کل فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس ایران در ادامه روند صعودی خود در روز دوشنبه ضمن تجربه صعود 45 واحدی در پایان معاملات در سطح 2613 واحدی قرار گرفت که در این میان نماد‌های گروه‌های فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی بیشترین تاثیر را بر رشد بیش از 1.5 درصدی آیفکس بر جای گذاشتند. نماد‌های «کگهر»، «ذوب»، «دماوند» و «میدکو» امروز دوشنبه 9 اردیبهشت 98 به ترتیب بیش از 9، 6، 5 و 3 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل داشتند و در عبور این نماگر از ارتفاع 2600 واحدی بیش از سایر نمادها سهیم بودند.رصد سایر نماد‌های فرابورسی نیز نشان می‌دهد که در روز قبل، دو نماد «حسیر» و «توریل» به ترتیب بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه را به خود اختصاص داده‌اند و «ذوب»، «بزاگرس» و «سمگا» پُربازدید‌ترین نماد‌ها در معاملات شده‌اند. از طرف دیگر، در میانه هفته دوم معاملاتی اردیبهشت 642 میلیون سهم به ارزش 2هزار و 435 میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم میان معامله‌گران دست‌به دست شد که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت . در نهایت در پایان معاملات روز گذشته، یک میلیارد و 551 میلیون ورقه به ارزش بیش از 6هزار و 426 میلیارد ریال در مجموع بازار‌های فرابورس دادو‌ستد شد که حجم معاملات نسبت به روز گذشته میزانی از افزایش را نشان می‌داد.

   اولین عرضه اولیه سال 98

روز گذشته عرضه اولیه ۱۰ درصد شرکت «سرمایه‌گذاری صدرتامین» با دو میلیارد سهم در بورس تهران انجام ‌شد تا هلدینگ دو هزار میلیارد تومانی وابسته به شستا نخستین شرکت جدید سال باشد. این عرضه شامل دو میلیارد سهم با نماد «تاصیکو» با محدوده قیمتی ۲۰۵ تا ۲۲۰ تومانی هر سهم و با سهمیه ۷۰۰۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی بود که در پایان معاملات به هر کد معاملاتی ۴۸۹۶ سهم با قیمت ۲۲۰ تومان اختصاص داده شد؛ بدین‌ترتیب سهم هر کد یک میلیون و ۶۶ هزار تومان بود. شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین یکی از هلدینگ‌های تخصصی در حوزه صنایع کاشی و سرامیک بوده که به‌تازگی وارد بورس شده است. این شرکت طی ۹ماهه منتهی به پایان بهمن ماه سال جاری ۱۷ میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده، همچنین سود خالص هر سهام در پایان دوره ۹ماهه از سال مالی این شرکت هشت ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۹۴ درصد کاهش داشته است.

 

ارسال نظر