روز ریزش شاخص‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۷۶۶

گروه بورس|‌ معاملات تالار شیشه‌ای در روز قبل با ریزش بیش از ۱۹۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحد به پایان رسید.بر اساس آمارهای معاملاتی دیروز، اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به‌طوری که شاخص کل با (۱۹۷۲) واحد ریزش معادل (۰.۹۸) درصد به ۱۹۹ هزار ۹۱۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۵۶۸) واحد افت معادل (۰.۹۸) درصد به ۵۷ هزار ۶۴۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۶۴) واحد کاهش معادل (۰.۶۷) درصد به ۳۹ هزار و ۴۷۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۸۴) واحد افت، معادل (۰.۶۷) درصد به ۲۷ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.

از سویی دیگر جزییات داد و ستدها مشخص می‌کند که ۶ نماد « کچاد با (۱۸۹) واحد، رمپنا با (۱۵۹)، تاپیکو با (۱۵۰)، فولاد با (۱۴۵)، اخابر با (۱۲۳) واحد و وتجارت با (۱۲۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «قثابت، والبر، وساخت، غگل، کبافق، غدشت و سنیر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قپیرا، غمهرا، کسرام، کلوند، زمگسا، قمرو و خوساز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.به این ترتیب، در پایان پنجمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۰۵ هزار و ۳۳۲ نوبت معاملاتی، ۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۶۶ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان رسید.

    افت 37 پله‌ای آیفکس

نگاهی به نوسانات شاخص کل فرابورس ایران حاکی از افت 37 واحدی این نماگر در پایان بازار دیروز است. بدین‌ترتیب آیفکس با قرارگیری در سطح 2420 واحدی به تعطیلات پایان هفته رفت. سه نماد «مارون»، «ذوب» و «دماوند» بیش از سایر نمادها در افت این نماگر دخیل بودند.همچنین در معاملات آخرین روز کاری فرابورس در هفته جاری یک میلیارد و 747 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 7 هزار و 796 میلیارد ریال میان سهامداران و معامله‌گران دست به دست شد که در مقایسه با روز چهارشنبه، افزایش حجم و ارزش مبادلات را نشان می‌داد.

سهامداران در روز چهارشنبه، به ترتیب در بازارهای اول و دوم فرابورس 119 و 381 میلیون سهم را دادوستد کردند که ارزش آنها 384 و یک‌هزار و 442 میلیارد ریال بود. در بازار پایه نیز تغییر مالکیت 671 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 331 میلیارد ریال توسط سهامداران رقم خورد.  معاملات چهارشنبه همچنین با توقف و بازگشایی برخی از نمادها در بازار سهام فرابورس دنبال شد. بر این اساس در حالی که سه نماد «گکوثر»، «سجام» و «پخش» تا پیش از پایان معاملات بازگشایی شدند .در نهایت بازار ابزارهای نوین مالی نیز مبادله 29 میلیون ورقه به ارزش 4093 میلیارد ریال را تجربه کرد.

 

ارسال نظر