روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۰:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۶۸۳

  عرضه سهام بلوک ایران ترانسفو در بورس: بلوک ۱۳.۳۶ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو به قیمت پایه هر سهم ۶۲۴۹ ریال در بورس واگذار می‌شود. به گزارش ایبِنا، بلوک ۱۳.۳۶ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو شامل ۵۰۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۱۱ سهم به قیمت پایه هر سهم ۶۲۴۹ ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد. این میزان سهام در حالی به‌صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله، به وکالت از شرکت صنعت و تجارت آداک و از طریق شرکت کارگزاری پارسیان واگذار می‌شود، که زمان عرضه آن توسط شرکت بورس اعلام خواهد شد. همچنین مطابق شیوه‌نامه تشویق بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور جلب مشارکت در واگذاری‌ها برای خریداران بلوک ۱۳.۳۶ درصد از سهام شرکت ایران ترانسفو که از بخش‌های خصوصی و تعاونی باشند، مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است که این موارد عبارتند از:

۱. افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب

۲. بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به مأخذ ۱۰۰ برای رقم میانه دوره اقساط

۳. سود فروش اقساطی تا میزان ۳ درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و ۳.۶ درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.

  حذف سخت آژند از بورس تهران: بورس تهران اعلام کرد که یک ناشر از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف می‌شود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی بورس تهران، شرکت سخت آژند «ثاژن» از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و قابل انتقال به فرابورس خواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که شرکت سخت آژند «ثاژن» بر اساس ضوابط و قوانین بورس تهران از تاریخ ۲۸ فرودین ماه ۹۷ و از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف می‌شود و بر این اساس این شرکت می‌توند به بازار پایه فرابورس منتقل شود.

  عرضه یک میلیون بشکه میعانات گازی در بورس انرژی: بر اساس اعلام بورس انرژی، دیروز یک میلیون بشکه میعانات گازی مجتمع پارس جنوبی در بخش بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه شد. بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در روزز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۹۸، به میزان ۱۷۰۵ تن متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی بورس انرژی با قیمت پایه هر کیلو ۲۰ هزار و ۷۶۰ ریال عرضه شد. همچنین عرضه‌های مازاد در بورس انرژی شامل بلدینگ نفتا، حلال ۴۱۰، پالایش نفت شیراز به حجم یک میلیون لیتر و به قیمت هر لیتر ۴۲ هزار و ۱۸۵ ریال از روزهای قبل عرضه شدند و نفتای سبک پالایش نفت کرمانشاه به حجم ۳۰۰۰ تن و قیمت هر کیلو ۴۷ هزار و ۶۳۶ ریال از مازاد عرضه روز ۲۴ فروردین و نیز آیزوفید پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی به حجم ۶۰۰۰ تن و قیمت هر کیلو ۴۶ هزار و ۹۷۷ ریال از مازاد عرضه سه روز قبل، هم در روز اخیر پا در رینگ‌های معاملاتی بورس انرژی گذاشتند.

 

 

ارسال نظر