روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۵۵

  «دتهران» سود ۶ماهه هرسهم را ۸۹ریال اعلام کرد: شرکت داروسازی تهران دارو در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه حسابرسی شده، سود هر سهم را ۸۹ریال اعلام کرد. این شرکت با سرمایه ۴۰ میلیارد ریالی سود هرسهم را ۸۹ ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه ۶۶درصد کاهش یافته است. سود انباشته شرکت نیز با رشد ۸درصدی ۱۹۳میلیارد ریال منتشر شده است. از سویی دیگر، سود عملیاتی «دتهران» نیز با ۲۹درصد افزایش ۴۲میلیارد ریال و سود خالص با افت ۶۶درصدی ۳میلیارد و ۵۷۲میلیون ریال رقم خورد. بر اساس اطلاعیه‌ای که شرکت منتشر کرده در دوره مذکور ۸میلیون و ۶۶۱هزار و ۷۸۱عدد قرص و کپسول تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹درصد افزایش داشته است.

   سود «وخارزم» از محل واگذاری‌ها: شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در صورت ریز معاملات سهام واگذار شده خود طی ۶ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷، سود واگذاری‌ها را ۲۱۴میلیارد و ۳۰۸میلیون ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی را ۵۵۰میلیارد ریال، سود خالص را ۱۱۳میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره ۷۱۳میلیارد ریال اعلام کرده است. بر این اساس، «وخارزم» در وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس با رشد ۶هزار و ۷۰۶میلیارد و ۱۱۶میلیون ریال همراه شد. بهای تمام شده پرتفوی این شرکت نیز با رشد ۸۷میلیارد و ۴۷۰میلیون ریال و ارزش بازار آن با رشد ۲هزار و ۲۶۵میلیارد و ۹۲۱میلیون ریال به مبلغ ۱۵هزار و ۱۶۹میلیارد و ۳۳۱میلیون ریال رسیده است. همچنین، این شرکت سود واگذاری‌های خود را ۲۱۴میلیارد و ۳۰۸میلیون ریال اعلام کرد. همچنین کل واگذاری‌های این شرکت در دوره مورد گزارش ۶۵۳میلیارد و ۹۷۱میلیون ریال بوده است. در گزارش منتشر شده سهام خریداری شده در بورس این شرکت مبلغ ۳۷۷میلیارد و ۳۰۷میلیون ریال اعلام شده است.

   تسویه ۱.۸۲هزارمیلیارد ریالی مطالبات «پخش»: شرکت پخش البرز از تسویه یک هزار و ۸۲۲میلیارد ریال از مطالبات با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. شرکت اعلام کرد که در پی توافقات انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طی ۶ماهه دوم سال ۱۳۹۷ مطالبات خود را تسویه کرده است. همچنین، «پخش» اعلام کرده بالغ بر یک هزار و ۸۲۲میلیارد ریال از مطالبات خود را از طریق اخذ اوراق اخزا تسویه و فرآیند انتقال اوراق به نام شرکت پخش البرز به اتمام رسیده است. علاوه بر این در حال حاضر انتقال اوراق به شرکت‌های تامین‌کننده کالا در جریان بوده و با توجه به عدم اتمام فرآیند انتقال به نام شرکت‌های طرف قرارداد آثار سود و زیانی از این بابت در حال حاضر مشخص نیست. بنابراین با توجه به استراتژی‌های این شرکت در تأمین کالا، انتقال اوراق به تأمین‌کنندگان در شرایطی صورت می‌پذیرد که می‌تواند آثار مساعد بر عملکرد شرکت و افزایش در تعاملات سازنده با تأمین‌کنندگان را به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظر