روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۶۸

 اصلاح صورتحساب خوراک دریافتی «شصفها» :  شرکت پتروشیمی اصفهان در اطلاعیه‌ای صورتحساب خوراک دریافتی آبان سال گذشته را اصلاح کرد. بر این اساس، شرکت مبلغ خوراک دریافتی آبان سال گذشته از شرکت پالایش نفت اصفهان را ۵۶۰میلیارد و ۹۸۳میلیون ریال اعلام کرده که با توجه به اختلاف نظر در نرخ خوراک دریافتی، این مبلغ مورد اعتراض شرکت بوده است. همچنین با توجه به انجام کار کارشناسی و برگزاری جلسات با کارشناسان و مدیران شرکت پالایش نفت اصفهان مبلغ ذکر شده اصلاح و به میزان ۴۵۱میلیارد و ۸۲۷میلیون ریال در صورتحساب بهمن 1397 اصلاح شد.

 «وغدیر» برای هرسهم ۲۸۰ریال سود ساخت: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در صورت‌های مالی ۱۲ماهه خود برای هرسهم ۲۸۰ریال سود ساخت. بر این اساس، شرکت در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷، سود هرسهم را ۲۸۰ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۴درصدی همراه شد. این شرکت سود عملیاتی را با رشد ۴۵درصدی ۲۲هزار و ۲۱۷میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۴۴درصدی مبلغ ۲۰هزار و ۱۴۲میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره با رشد ۱۴درصدی مبلغ ۲۹هزار و ۲۵۹میلیارد ریال اعلام کرده است. علاوه بر این، «وغدیر»، ارزش بازار خود را با افزایش ۱۰۰هزار و ۴۶میلیارد ریالی به رقم ۱۷۱هزار و ۶۷۰میلیارد ریال رسانده است. اما بهای تمام شده آن با افت یک هزار و ۴۶۳میلیارد ریالی به مبلغ ۵۸هزار و ۹۱۸میلیارد ریال رسیده است. همچنین، واگذاری‌های صورت گرفته این شرکت طی دوره مالی مذکور مبلغ ۶هزار و ۵۳۸میلیارد و ۲۲۸میلیون ریال بوده و سود این واگذاری‌ها یک هزار و ۸۱۲میلیارد ریال منتشر شده است. در این مدت «وغدیر»، مبلغ ۲هزار و ۲۳میلیارد ریال بهای تمام شده سهام خریداری شده در بورس بوده است.

 «لازما» زیان خود را کاهش داد: شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود مبلغ ۸ ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل ۶۸ درصد کاهش زیان را نشان می‌دهد. بر این اساس، شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش با سرمایه ۲۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. همچنین، «لازما» در دوره یاد شده، با ۷۰ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ یک میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ ۸ ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۶۸ درصد کاهش زیان داشته است. شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش دلیل این موضوع را افزایش ۱۹ درصدی فروش برشمرده است. افزون بر این، با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «لازما» در دوره ۳ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۲۵ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

  افزایش سرمایه «سرچشمه»: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۲۲ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از محل سود انباشته موافقت کرد. بر این اساس، افزایش سرمایه ۶۰۳ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریالی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳ هزار و ۴۰۳ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال از محل سود انباشته از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به منظور اصلاح ساختار مالی خواهد بود. بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «سرچشمه» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

  افزایش سرمایه «غمینو»: افزایش سرمایه ۷۸ درصدی شرکت صنایع غذایی مینو شرق با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار همراه شد. بر این اساس، «غمینو» سرمایه خود را از ۱۰۰میلیارد ریال به ۱۷۸میلیارد ریال افزایش می‌دهد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته تامین خواهد شد و موضوع آن اصلاح ساختار مالی شرکت است. یادآور می‌شود؛ انجام افزایش سرمایه «غمینو» حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود. همچنین مطابق ماده ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تأیید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.

  صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۳۱ درصدی «لکما»: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۱۳۱ درصدی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد. بر این اساس، افزایش سرمایه یک هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریالی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از مبلغ یک هزار و ۴۰۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال به مبلغ سه هزار و ۲۳۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. همچنین، افزایش سرمایه شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به منظور خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به استناد معافیت مالیاتی مقرر در بند (ز) تبصره ۱۰ از ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور خواهد بود.

 

ارسال نظر