رشد 1397

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۴:۴۳:۲۶
کد خبر: ۱۴۱۷۳۹

گروه بورس|شاخص بورس در پایان معاملات روز گذشته با رشد بیش از ۱۳۰۰ واحدی به ۱۷۲ هزار و ۵۲۲ واحد رسید.

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، شاخص کل با ۱۳۹۷ واحد رشد معادل ۰.۸۲ درصد به ۱۷۱ هزار ۱۲۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی- ارزشی» با ۴۰۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۲ درصد به ۴۹ هزار ۷۷۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۷۲ واحد رشد معادل ۰.۸۵ درصد به ۳۲ هزار و ۱۵۸ واحد و شاخص قیمت «هم وزن» نیز با ۱۹۰ واحد افزایش، معادل ۰.۸۵ درصد به ۲۲ هزار و ۴۶۳ واحد رسید.

در جریان معاملات روز گذشته بورس تهران، پالایشی‌ها در صدر بیشترین رشدهای قیمتی قرار گرفتند. در همین راستا «شپنا» با رشد ۴ درصدی بیشترین اثر را بر رشد شاخص کل گذاشت. بعد از آن نمادهای «شبندر»، «فخوز»، «شتران» و «پارس» در رده‌های بعدی اثرگذارترین‌ها بر روند شاخص قرار گرفتند. همچنین از میان ۴۰ صنعت بورسی فعال، ۳۰ صنعت با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند. در همین راستا، ذغال سنگی‌ها با رشد ۵ درصدی بیشترین رشد روزانه را به خود اختصاص دادند. فراورده‌های نفتی، کاشی و سرامیک و تامین آب، برق و گاز از دیگر گروه‌های پر رونق معاملات امروز تالار شیشه‌ای بودند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس تهران، در ۱۶۴ هزار و ۲۹۳ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۸۲۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۵۹ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان رسید.

  عرضه اولیه «ومعلم» در روزهای آخر

روز گذشته شاخص کل فرابورس نیز با رشد 41 واحدی همراه بود. نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون، ‌پتروشیمی زاگرس و سنگ آهن گهرزمین بیشترین تاثیر مثبت را در بهبود حرکتی آیفکس داشتند که در نهایت توانست این شاخص را در جایگاه 2 هزار و 156 واحدی تثبیت کند.

روز گذشته در فرابورس، عرضه اولیه دیگری انجام شد که به این ترتیب 5 درصد از سهام شرکت بیمه معلم در بازار دوم به عنوان سیزدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس به بازار آمد که در جریان آن هر سهم این شرکت 2700 ریال کشف قیمت شد.

گفتنی است کل سهام شرکت بیمه معلم، به تعداد یک میلیارد و 500 میلیون سهم بود که 5 درصد آن به تعداد 75 میلیون سهم روی تابلو فروش رفت که با مشارکت ۳۲۹ هزار و ۴۰۲ نفری خریداران روبرو شد.

 

ارسال نظر