روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۶۸

  نگاهی به روند تولیدات بهمن «داوه»: شرکت داروسازی آوه سینا در گزارش فعالیت یک‌ماهه خود از تولید ۲۴میلیون و ۷۷۱هزار و ۵۹۲عدد قرص و کپسول خبر داد. بر این اساس، شرکت داروسازی آوه سینا گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰بهمن را اعلام کرد. در این گزارش مبلغ فروش شرکت ۵۴میلیارد و ۸۳۲میلیون ریال اعلام شده است. همچنین، «داوه» میزان کل تولید خود را در یک ماه بهمن ۲۴میلیون و ۷۷۱هزار و ۵۹۲عدد قرص و کپسول اعلام کرد که ۱۹میلیون و ۶۰۲هزار و ۶۶۴عدد قرص را با نرخ ۲هزار و ۶۸۸ریال و ۷۸۷هزار و ۱۸۵عدد کپسول را با نرخ ۲هزار و ۷۲۹ریال به فروش رسانده است. در دوره ۱۱ماهه منتهی به ۳۰بهمن۱۳۹۷، این شرکت مبلغ فروش خود را به ۴۶۴میلیارد و ۴۸۳میلیون ریال رسانده که ۴۴۱میلیارد و ۴۸۲میلیون ریال آن به فروش قرص و ۲۳میلیارد و یک میلیون ریال دیگر به فروش کپسول اختصاص یافته است. شایان ذکر است؛ درآمد «داوه» در دی ماه به ۴۷میلیارد ریال رسیده و در آذر نیز به ۵۳میلیارد ریال بالغ شده بود.

  فروش ۱۱ماهه «فاسمین»: شرکت کالسیمین در گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰بهمن۱۳۹۷، مبلغ فروش بهمن ماه را ۲۲۷میلیارد و ۱۰۲میلیون ریال اعلام کرد. همچنین، «فاسمین» که در بهمن ماه یک هزار و ۸۶۱تن شمش روی، ۱۹۵تن کنسانتره سرب و ۱۱هزار و ۳۰۶تن کنسانتره روی خام تولید کرده توانست یک هزار و ۸۳۴تن کنسانتره سرب را با نرخ ۹۸میلیون و ۲۷۸هزار و ۸۱ریال در هرتن را به فروش برساند و کل مبلغ فروش آن به ۲۲۷میلیارد و ۱۰۲میلیون ریال رسید. از سویی، این شرکت در دوره ۱۱ماهه منتهی به ۳۰بهمن۱۳۹۷، کل مبلغ فروش را ۳هزار و ۸۴۲میلیارد و ۱۳۳میلیون ریال اعلام کرد.

  «ونیکی» فروشنده و خریدار بود: شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه سال جاری، از فروش سهام چند شرکت بورسی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال ریال سود واگذاری کسب کرد و در همین دوره نیز خریدار سهام چند شرکت بورسی بود. همچنین، شرکت با انتشار عملکرد یک‌ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک‌ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۱۴ هزار و ۶۴۹ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۳۸ هزار و ۷۳۸ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. از سویی دیگر، بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با افزایش ۲۵۳ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال به ۱۴ هزار و ۹۰۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال رسید. ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز با کاهش ۹۶۸ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال معادل ۳۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال محاسبه شد. «ونیکی» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام‌شده معادل ۲۷ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال به مبلغ معادل ۴۶ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۱۹ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال سود کسب کرد. بر این اساس، ‌شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران طی دوره یک ماهه منتهی به بهمن ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲۸۰ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال خریداری کرد.

  افت مبلغ فروش محصولات «کچاد»: گزارش فروش یک‌ماهه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو منتشر شد. همچنین، شرکت گزارش یک ماهه منتهی به ۳۰بهمن۱۳۹۷ را منتشر کرد. در این گزارش مبلغ فروش محصولات در این دوره ۵هزار و ۱۱میلیارد و ۵۱۹میلیون ریال اعلام شد که در مقایسه با فروش ماه گذشته (دی۱۳۹۷) ۳هزار و ۳۷۹میلیارد و ۶۷۹میلیون ریال کاهش یافته است. «کچاد» در این گزارش توضیحات کاملی را در مورد کاهش مبلغ فروش اعلام کرد که در این رابطه به انتقال بخش عمده‌ای از گندله تولیدی (۱۱۹هزار و ۹۸۱تن) طی ماه به کارخانه احیا برای تولید آهن اسنفجی مورد نیاز کارخانه فولاد اشاره کرده است. مورد بعدی انتقال ۱۲هزار و ۵۰۰تن گندله تولیدی به بندرعباس جهت اجرای قرارداد فروش صادراتی به میزان ۷۰هزار تن است که صورتحساب فروش فوق پس از تکمیل انتقال، در اسفند ماه صادر خواهد شد. علاوه بر این انتقال ۳۰هزار تن شمش فولاد به بندرعباس که پس از تکمیل عملیات فروش، صورتحساب صادر و در اسفند ماه به ثبت خواهد رسید که این موضوع هم دلیل بعدی برای کاهش مبلغ فروش ذکر شده است. از سوی دیگر استفاده از گندله تولیدی در عملیات تولید آهن اسفنجی مورد نیاز کارخانه فولاد موجب کاهش چشمگیر قیمت تمام‌شده شمش فولاد این شرکت خواهد شد که این موضوع نیز بر افت مبلغ فروش «کچاد» تاثیرگذار بود.

 

ارسال نظر