روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۹۹

   انتشار سود 97 «دعبید»: شرکت داروسازی دکتر عبیدی در اطلاعات و صورت‌های مالی یکساله خود سود هر سهم را یک هزار و ۸۲۲ریال اعلام کرد. بر این اساس، شرکت با سرمایه یک هزار و ۸میلیارد ریالی سود سود مذکور را منتشر کرده است. همچنین، «دعبید» سود عملیاتی سال مالی ۱۳۹۷ را مبلغ یک هزار و ۹۸۳میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۲۲۴میلیارد ریال و سود انباشته را در پایان دوره یک هزار و ۴۰۸میلیارد ریال اعلام کرد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور سعی بر افزایش میزان تولید جهت افزایش سطح موجودی محصول داشته تا بتواند همزمان با تکیه بر فعالیت‌های بازاریابی فروش شرکت را در سال آتی افزایش دهد. علاوه بر این، سهام شرکت نزد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مربوط به شرکت‌های فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران، ساختمان اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب به تعداد ۱۳۴هزار و ۱۰۴، ۸۰هزار و ۱۰ و ۱۲هزار و ۵۱۳ سهم است و ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های مزبور در تاریخ ترازنامه به میزان یک میلیارد و ۸۹میلیون ریال بیش از ارزش دفتری است.

   سود 551 ریالی «اتکای»: شرکت بیمه اتکایی ایران در صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ برای هرسهم ۵۵۱ریال سود ساخت. بر این اساس، شرکت درآمد حق بیمه خود را ۸۴۳میلیارد ریال، هزینه خسارت‌ها را نیز ۵۹۴میلیارد ریال منتشر کرده است. علاوه بر این، سود عملیاتی «اتکای» در یکسال به ۴۹۱میلیارد ریال و سود خالص به یک هزار و ۳۷۶میلیارد ریال رسید. زیان انباشته این شرکت در پایان دوره ۵۸۱میلیارد ریال اعلام شده است. همچنین، این شرکت پذیرش ریسک براساس اصول و موازین حرفه‌ای و فنی و ایجاد پرتفوی متنوع و متوازن را از اهم راهبردهای مدیریت در قبول قراردادهای اتکایی دانسته است و همانند سال‌های قبل انتظار دارد در پرتفوی شرکت، رشته آتش سوزی، نفت و انرژی، مهندسی و باربری به ترتیب بیشترین سهم را دارا باشند و شرکت بتواند به حق بیمه‌ای حداقل معادل یک هزار و ۱۰میلیارد ریال دست یابد. «اتکای» در مقام بیمه‌گر اتکایی تا حد زیادی تابع روند ایجاد و کنترل خسارت‌ها در شرکت‌های بیمه‌گر قابل واگذاری است. بنابراین سیاست‌های شرکت در انتخاب مناسب و پذیرش ریسک در محدوده ظرفیت‌های فنی و بر اساس اصول و موازین حرفه‌ای نقش موثری در کنترل خسارت‌ها دارد. در خصوص ذخایر فنی نیز شرکت حداکثر اهتمام خود را برای کسب اطلاعات به موقع به عمل می‌آورد و ذخایر فنی خود را با محافظه‌کاری و در حد کفایت مطابق آیین نامه برآورد و در حساب‌ها منظور می‌کند. شرکت بیمه اتکایی ایران افزایش واقعی هزینه‌های خود را در سال مالی مورد گزارش نسبت به سال مالی ماقبل آن حدود ۱۱درصد اعلام کرده است، علاوه بر این با توجه به روند افزایشی تورم ناشی از تغییرات نرخ برابری ارز، هزینه‌های اداری و عمومی برای سال مالی منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ با ۲۸درصد افزایش مبلغ ۸۷/۹ میلیارد ریال برآورد کرده است.

   سود ۱۰۵۹ ریالی هرسهم «قپیرا»: شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه سود هرسهم را یک هزار و ۵۹ریال اعلام کرد. همچنین، در این گزارش سود عملیاتی شرکت ۲۶۵میلیارد ریال و سود خالص ۲۱۱میلیارد ریال اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۸۵ و ۷۲درصدی همراه شده است. سود انباشته این شرکت در پایان دوره با افزایش ۹۰درصدی ۳۸۰میلیارد ریال رقم خورده است. این شرکت در تشریح اهداف پیش روی شرکت اعلام کرده است که همواره همچون گذشته درصدد افزایش افزایش تولید و در نتیجه افزایش تولید و فروش و سودآوری خواهد بود. علاوه بر این، نرخ مصوب شکر به ازای هر کیلوگرم، ٣٠هزار ریال توسط سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام شده است. همچنین نرخ الکل صنعتی براساس نرخ اعلام شده از سوی انجمن صنفی الکل‌سازان ایران خواهد بود و سایر محصولات فرعی بر اساس نرخ بازار و تصویب هیئت مدیره شرکت است. این شرکت در ۶ماهه دوم بابت وام دریافتی از بانک مبلغ یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال به هزینه‌های مالی خواهد داشت.

   توزیع سود ۸۷۵ریالی «شپاکسا»: شرکت پاکسان مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷ را برگزار کرد و سهامداران با توزیع سود ۸۷۵ریالی برای هرسهم موافقت کردند. «شپاکسا» در گزارش فعالیت یکساله هیات‌مدیره سود خالص را ۹۴۵میلیارد ریال، سود انباشته در پایان دوره را یک هزار و ۱۶میلیارد ریال و سود خالص هرسهم را یک هزار و ۷۵۱ریال اعلام کرده بود که در پایان جلسه، سهامداران به توزیع ۸۷۵ریالی سود هرسهم رای دادند. شایان ذکر است؛ اخیرا اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی این شرکت نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه منتشر شده است. این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۵۴۰میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و ۸۰میلیارد ریال افزایش دهد. این افزایش سرمایه قرار است از محل سود انباشته تامین شود و هدف آن از این اقدام استفاده از معافیت قانونی جهت کاهش مالیات عملکرد اصلاح ساختار مالی است.

   ۱۱۴۱ریال سود تلفیقی «بهپاک»: شرکت صنعتی بهپاک در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی یکساله منتهی به ۳۰آذر سال ۹۷، سود هرسهم را یک هزار و ۱۴۱ریال اعلام کرد. سود خالص این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹۶درصدی به ۳۶۵میلیارد ریال و سود عملیاتی با رشد ۴۰درصدی به ۷۳۳میلیارد ریال رسید. سود انباشته در پایان دوره با افزایش ۵۷درصدی ۵۴۵میلیارد ریال منتشر شده است. همچنین، این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که سود هر سهم شرکت اصلی نیز یک هزار و ۱۴۱ریال است. «بهپاک» اعلام کرده   که  هزینه مالی کاهش می‌یابد.

 

 

ارسال نظر