روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۰:۳۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۱۰۷۹

  سود هر سهم «ذوب» ۱۷۴ریال اعلام شد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ماهه سود هرسهم خود را ۱۷۴ریال اعلام کرد. همچنین، شرکت در اطلاعیه‌ای افزایش سرمایه طی جریان از سرفصل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به افزایش سرمایه در اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ را اصلاح کرد. از سویی دیگر، «ذوب» با سرمایه بیش از ۶۱هزار میلیارد ریالی سود هرسهم را ۱۷۴ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی را ۹هزار و ۶۲۲میلیارد ریال، سود خالص را ۵هزار و ۷۵۸میلیارد ریال و زیان انباشته را در پایان این دوره ۱۴هزار و ۵۱۶میلیارد ریال منتشر کرده است. این شرکت از برنامه آتی خود به افزایش تولید به خصوص راه‌اندازی کوره بلند شماره یک و راه‌اندازی پروژه PCI و همچنین تولید محصولات کیفی- در مورد فروش نیر افزایش سهم فروش صادراتی اشاره دارد. بر اساس این گزارش، «ذوب» با توجه به روند قیمت‌ها و قیمت محصولات طویل شرکت (میلگرد و تیرآهن) تثبیت و پیش بینی کرده است میانگین نرخ فروش محصولات در سه ماهه پایانی سال تقریبا قیمت ۹ماهه را تجربه می‌کند. همچنین با افزایش قیمت ذغال سنگ به دلیل تغییر مبانی محاسبه نرخ ۲۶درصد قیمت شمش فولاد خوزستان و افزایش قیمت سایر مواد، نرخ مواد اولیه در ۳ماهه پایانی رشد خواهد داشت. علاوه بر این پیش بینی می‌شود در ۳ماهه اول سال۹۸ قیمت مواد اولیه متاثر از افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی به دلیل تحریم‌ها و همچنین افزایش ناشی از افزایش قیمت‌ها در ابتدای سال، نرخ مواد اولیه مصرفی رشد خواهد داشت.

  زیان تلفیقی «شپلی» ۲۴۳ریال محاسبه شد: شرکت پلی اکریل ایران در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه زیان هرسهم را ۲۴۳ریال اعلام کرد. همچنین، این شرکت زیان عملیاتی این دوره را ۴۸۶میلیارد ریال و زیان خالص را ۸۲۷میلیارد ریال منتشر کرد. با این حال در شرکت اصلی در صورت‌های مالی دوره مورد گزارش، زیان هرسهم ۱۹۳ریال، زیان عملیاتی ۳۹۴میلیارد ریال و زیان خالص ۶۸۹میلیارد ریال درج شده است. از سویی دیگر، «شپلی» در دوره سه ماهه تولیدات خود را با رشد ۴۱۹درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۲هزار و ۵۳۰تن رسانده است. همچنین میزان فروش این شرکت با رشد ۱۷۴درصدی به ۱۱هزار و ۵۸۹تن و به ارزش ۶۲۹میلیارد و ۳۵۱میلیون ریال رسیده که به لحاظ ارزشی افزایش ۲۵۵درصدی را تجربه کرده است.

  «دامین» ۳ماهه ۴۱۱ریال سود ساخت: شرکت داروسازی امین در گزارش ۹ماهه خود سود هرسهم را ۴۱۱ریال اعلام کرد. بر این اساس، شرکت صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ را اعلام کرد. این شرکت با سرمایه ۸۲۹میلیارد ریالی سود هرسهم را ۴۱۱ریال منتشر کرد. علاوه بر این، «دامین» سود خالص این دوره را ۳۴۰میلیارد ریال و سود عملیاتی را ۵۷۲میلیارد ریال اعلام کرد، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰۲ و ۷۸درصد افزایش داشته است. از سویی دیگر، این شرکت صورت‌های مالی ۹ماهه خود را با سود انباشته ۵۸۵میلیارد ریال منتشر کرده است. «دامین» با توجه به وضعیت فروش خود و دستیابی به هدف حفظ توان عملیاتی سعی دارد با توجه به تولید محصولات کارمزدی با سود بیشتر و تولید محصولات در حاشیه سود مناسب و ارزش ریالی بیشتر در برنامه تولید و فروش قرار گیرد. همچنین، در سال جاری تخفیفات فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته که این تخفیفات از ۲۳درصد پایان دوره مالی ۲۹اسفند ۹۶ و ۳۱شهریور۱۳۹۷ به ۱۸درصد در دوره ۳۰دی۱۳۹۷ کاهش یافته است. علاوه بر این با توجه به شرایط ویژه کشور خرید مواد اولیه داخلی و وارداتی برای تامین الباقی بودجه۹۷ و ۶ماهه اول سال ۹۸، با اهمیت تلقی می‌شود.

  شناسایی سود «خموتور» از محل تسعیر ارز: شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تاثیرات با اهمیت ناشی از قیمت ارز مبلغ ۷۶میلیارد ریال بابت سود حاصل از تسعیر ارز شناسایی شده است. بر این اساس، شرکت اعلام کرده است با توجه به تاثیرات با اهمیت ناشی از تغییرات ارزی (قیمت ارز)، سود سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۹۳درصدی همراه شده است. افزون بر این، «خموتور» در ۲۳بهمن۱۳۹۷مبلغ دارایی ارزی خود را یک میلیون و ۴۵۹هزار و ۱۳۲یورو اعلام کرد، که این رقم نسبت به سود سال قبل ۲۹۳درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است؛ با توجه به فروش بخشی از ارزهای موجود در شرکت جهت رفع تعهدات ارزی و مشخص شدن نرخ ارز و قابلیت معامله در سامانه ارز نیما، «خموتور» اعلام کرده است مبلغ ۷۶میلیارد و ۳۳۰میلیون ریال از بابت سود حاصل از تسعیر ارز تحت سرفصل سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی در حساب‌های شرکت منظور شده است.

  افزایش سرمایه ۵۶درصدی «بهپاک» به جریان افتاد: هیات‌مدیره شرکت صنعتی بهپاک از ارایه گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت به حسابرس و بازرس قانونی خبر داد. بر این اساس، هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۳۲۰میلیارد ریال به مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال معادل ۵۶درصد افزایش دهد. همچنین، «بهپاک» این افزایش سرمایه را از محل سود انباشته تامین می‌کند و هدف از این افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی، کاهش نیاز شرکت به دریافت تسهیلات از بانک و در نتیجه کاهش هزینه مالی و استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته سال۹۷ برابر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی است. از سویی دیگر، این اقدام در تاریخ ۱۷بهمن۱۳۹۷ به تصویب هیات‌مدیره شرکت رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

ارسال نظر