روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹۴۴

  سود۳۵۲ریالی «سپرده»: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در فعالیت ۹ماهه توانست برای هرسهم ۳۵۲ریال سود بسازد. بر این اساس، شرکت در دوره مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷، با سرمایه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای هرسهم ۳۵۲ ریال سود ساخت. همچنین، این شرکت سود عملیاتی دوره مالی ۹ ماهه را ۱۹۸میلیارد ریال و سود خالص را ۵۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد. سود انباشته این دوره را به ۳۹۷ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال رساند. لازم به ذکر است؛ از اقدام‌های مهم «سپرده» در سال جاری می‌توان به ثبت افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد. بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۲ آبان۱۳۹۷ سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به‌مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ درصد افزایش یافت. همچنین، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته قانونی تامین شد و ۱۷آذر۱۳۹۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

   افزایش ارزش بازار «حکشتی»: ارزش بازار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری، با افزایش یک هزار و ۲۸۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال به ۳ هزار و ۹۲۱ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال رسید. همچنین، شرکت با سرمایه ۱۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۷ را حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶۳۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت تغییری نکرد. در حالی که ارزش بازار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با افزایش یک هزار و ۲۸۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال معادل ۳ هزار و ۹۲۱ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال اعلام شد. بر اساس این گزارش، «حکشتی» طی دوره یک ماهه منتهی به دی ماه خریدار یا فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

    افزایش سود «غشهداب»: شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود مبلغ یک هزار و ۲۳۸ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است. بر این اساس، شرکت با سرمایه یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. همچنین، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۲۴۷ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۳۸ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که، با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۲۶۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. افزون بر این، «غشهداب» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی نشده، سود خالص را مبلغ ۱۸۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال اعلام کرده و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۷۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

    سودسازی پرتفوی «فارس»: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در صورت وضعیت پرتفوی یک ماهه منتهی به ۳۰دی۱۳۹۷ از سودسازی ۱۴هزار و ۳۳۸میلیارد و ۴۱۲میلیون ریالی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس خبر داد. بر این اساس، شرکت «فارس» در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ اعلام کرده بود سود هرسهم را به ۶۲ریال رسانده و سود عملیاتی را ۶هزار و ۴۷۷میلیارد ریال منتشر کرده است. همچنین سود انباشته در پایان دوره شرکت ۱۰۵هزار و ۱۱۴میلیارد ریال بوده است.

   افزایش سود هر سهم «دکوثر»: شرکت داروسازی کوثر در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود مبلغ ۱۰۱ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته یک هزار و ۹۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بر این اساس، شرکت با سرمایه ۵۴۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت داروسازی کوثر در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۵۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۰۱ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته یک هزار و ۹۲۰ درصد افزایش داشته است. افزون بر این، با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۴۵۱ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. علاوه بر این، «دکوثر» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، سود خالص را مبلغ ۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال اعلام کرده و بدین‌ترتیب مبلغ ۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

  شناسایی سود تلفیقی «تایرا»: شرکت تراکتورسازی ایران در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ برای هرسهم ۶۷۱ریال سود اعلام کرد. شرکت در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ سود هرسهم را ۶۷۱ریال و سود انباشته را ۳هزار و ۳۸۶میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین، این شرکت سود خالص تلفیقی این دوره را یک هزار و ۲۳۲میلیارد ریال و سود عملیاتی را یک هزار و ۱۵۶میلیارد ریال منتشر کرد. افزون بر این، «تایرا» پیش از این در صورت‌های مالی ۹ماهه خود اعلام کرده بود سود هرسهم در این مدت ۲۵۹ریال محقق شده است. سود عملیاتی شرکت اصلی ۲۹۹میلیارد ریال و سود خالص نیز ۴۶۵میلیارد ریال است.

 

ارسال نظر