روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۷۸۰

 «وسبحان» خریدار و فروشنده بود: شرکت سرمایه‌گذاری سبحان با سرمایه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۷ را حسابرسی نشده منتشر کرد. بر این اساس، شرکت با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶۷۸ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۷۴۹ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی یک ماه معادل ۲۶ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال کاهش یافت و به مبلغ ۶۵۲میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار این شرکت فرابورسی، در همین دوره یک ماهه با کاهش ۲۲ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال معادل ۷۲۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعلام شد. بر این اساس، «وسبحان» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۱۸۱ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال به مبلغ معادل ۲۲۴ میلیارد

و ۵۶ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۴۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری سبحان طی دوره یک ماهه منتهی به دی ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۹۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال خریداری کرد.

  ارزش بازار «سفارس» افزایش یافت: شرکت سیمان فارس و خوزستان با سرمایه پنج هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۷ را حسابرسی نشده منتشر کرد. همچنین، شرکت با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۴ هزار و ۲۰۹ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۸ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی یک ماه معادل ۱۱ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال کاهش یافت و به مبلغ چهار هزار و ۱۹۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار این شرکت، در همین دوره یک ماهه با افزایش یک هزار و ۶۵ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال معادل ۹ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال اعلام شد. «سفارس» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۱۱ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال به مبلغ معادل ۴۹ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۳۷ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سیمان فارس و خوزستان طی دوره یک ماهه منتهی به دی ماه خریدار سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

  نگاهی بر پرتفوی دی ماه «وبوعلی»: شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی با سرمایه یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۷ را حسابرسی نشده منتشر کرد. همچنین، شرکت با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲ هزار و ۸۷ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲ هزار و ۳۶۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. افزون بر این، بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی یک ماه معادل ۱۹ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال افزایش یافت و به مبلغ ۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار این شرکت، در همین دوره یک ماهه با افزایش ۴۸۹ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال معادل ۲ هزار و ۸۵۲ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال اعلام شد. بر اساس این گزارش، «وبوعلی» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۴۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال به مبلغ معادل ۵۰ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۶۷۲ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی طی دوره یک ماهه منتهی به دی ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال خریداری کرد.

 «شاوان» 1816ریال سود محقق ساخت: شرکت پالایش نفت لاوان در صورت‌های مالی 9ماهه خود برای هرسهم یک هزار و 816ریال سود ساخت. همچنین، شرکت در صورت‌های مالی 9ماهه منتهی به پایان آذر سال جاری، با سرمایه یک هزار و 143میلیارد ریال برای هرسهم یک هزار و 816ریال سود ساخت. افزون بر این، سود عملیاتی این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 149درصد را تجربه کرده و به مبلغ 2هزار و 314میلیارد ریال رسید. سود خالص آن نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 95درصد افزایش یافته و به رقم 2هزار و 76میلیارد ریال رسید. بر اساس این گزارش، «شاوان» در این گزارش اعلام کرد که براساس مصوبه 29مهر1397 هیات وزیران از اول آبان1397 نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه‌ها (نفت خام و میعانات گازی) و فرآورده‌های تحویلی از پالایشگاه‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و فرآورده‌های ویژه تولیدی برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما خواهد بود که موضوع فوق باتوجه به تفاوت نرخ تسعیر سامانه نیما با نرخ‌های قبلی موجب افزایش ریالی فروش فرآورده‌ها خواهد شد. همچنین برآورد می‌شود نرخ ارزی فرآورده‌ها در سه ماهه پایانی سال نیز محقق شود. در حال حاضر «شاوان» 2طرح توسعه‌ای دارد که یک طرح آن مربوط به احداث سرویس‌های جانبی طرح جامع است که طی فعالیت 9ماهه امسال شرکت 99.6درصد از طرح پیشرفت داشته و تاریخ بهره‌برداری از آن را 29اسفند1397 اعلام کرده است.

 

 

ارسال نظر