روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۶۲۰

   «فبیرا» از زیان به سود دهی رسید: شرکت صنایع بسته‌بندی ایران در صورت‌های مالی یک‌ساله خود از زیان به سود ۹۷ریالی رسید. همچنین، شرکت صنایع بسته‌بندی ایران در صورت‌های مالی یک‌ساله منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ سود هر سهم را ۹۷ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی را ۹۱میلیارد ریال و سود خالص را ۱۷۱میلیارد ریال اعلام کرد. سود انباشته شرکت نیز به ۷۱۱میلیارد ریال رسید. در همین حال، «فبیرا» در این دوره توانست تولید خود را نسبت به سال گذشته ۱۶درصد افزایش دهد و حجم فروش را نیز با رشد ۱۷درصدی به ۶ هزار و ۴۷۴تن به ارزش ۵۰۳میلیارد ریال رساند. «فبیرا» قصد دارد سرمایه خود را به میزان یک هزار و ۶۹۳میلیارد و ۵۸۸میلیون ریال از محل تجدید ارزیابی افزایش دهد.

   «غمهرا» سود ۵۳۶ ریالی را پوشش داد: گروه تولیدی مهرام با گذشت ۹ماه از سال مالی خود توانست به ازای هرسهم ۵۳۶ریال سود را پوشش دهد. این در حالی است که، گروه تولیدی مهرام در صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷، سود هر سهم را ۵۳۶ ریال اعلام کرد. همچنین، این شرکت در ۹ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال۱۳۹۶، سود خالص را با افت ۶۲ درصدی به ۱۸میلیارد ریال و سود عملیاتی را با افت ۴۱ درصدی به ۵۶ میلیارد ریال رساند. سود انباشته این دوره نیز ۱۱۳ میلیارد ریال منتشر شد. بر این اساس، «غمهرا» هدف اصلی خود را دستیابی به ترکیبی از تولید و تامین اقلام مواد اولیه و بسته‌بندی با قیمت مناسب و شرایط پرداخت مدت‌دار و افزایش تولید در سه ماهه آخر جهت افزایش فروش و حرکت به سمت سودآوری بیشتر قرار داده است. علاوه بر این مهرام اعلام کرد که با توجه به شرایط ثابت بودن نسبی نرخ ارز و تغییرات غیر عمده در نرخ نهاده‌های تولیدی به نظر می‌رسد امکان افزایش نرخ محصولات امکان پذیر نباشد. همچنین شرکت در سه ماهه سوم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ با اعمال افزایش نرخ فروش محصولات و از طرفی محقق شدن برنامه‌های تولید و کنترل نرخ خرید نهاده‌های تولید توانسته نسبت به جبران زیان شش ماهه خود و حرکت به سمت سود آوری دست یابد.

   «وغدیر» فروشنده بود: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با سرمایه ۷۲ هزار میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۷ را حسابرسی نشده منتشر کرد. بر این اساس، شرکت با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۵۸ هزار و ۹۱۸ میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۱۷۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی یک ماه معادل ۵ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال کاهش یافت و به مبلغ ۵۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار این شرکت، در همین دوره یک ماهه با کاهش چهار هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال معادل ۱۶۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال اعلام شد. در همین حال، «وغدیر» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۸ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال به مبلغ معادل ۲۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۱۵ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری غدیر طی دوره یک ماهه منتهی به دی ماه خریدار سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

   «والبر» سود واگذاری کسب کرد: شرکت گروه دارویی البرز (گروه سرمایه‌گذاری البرز) با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۴ هزار و ۶۲۵ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۹ هزار و ۳۸۳ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بر این اساس، شرکت با سرمایه ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۷ را حسابرسی نشده منتشر کرد. در همین حال، بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی یک ماه معادل ۲۵۰ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال کاهش یافت و به مبلغ چهار هزار و ۳۷۵ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار این شرکت، در همین دوره یک ماهه با کاهش ۶۵ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال معادل ۹ هزار و ۳۱۸ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال اعلام شد. بر اساس این گزارش، «والبر» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲۵۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به مبلغ معادل ۹۵۷ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۷۰۱ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال سود کسب کرد. همچنین، شرکت گروه دارویی البرز (گروه سرمایه‌گذاری البرز) طی دوره یک ماهه منتهی به دی ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده چهار میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال خریداری کرد.

   انتشار صورت‌های مالی ۹ ماهه «رتاپ»: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان صورت‌های مالی میان‌دوره‌‌ای ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. همچنین، شرکت با سرمایه سه هزار و ۶۳۴میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال، در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ یک هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۰۶ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. افزون بر این، با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. بر این اساس، «رتاپ» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، سود خالص را مبلغ ۷۶۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال اعلام کرده و بدین‌ترتیب مبلغ ۲۸۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

 

 

ارسال نظر