عقبگرد مداوم شاخص‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۳۳

گروه بورس|‌

معاملات تالار شیشه‌ای در روز قبل با کاهش ۶۶۲ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ واحد به پایان رسید. جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام با کاهش مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی، روز قبل اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند بطوری که شاخص کل با (۶۶۲) واحد افت معادل (۰.۴۲) درصد به ۱۵۷ هزار ۳۱۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۹۱) واحد کاهش معادل (۰.۴۲) درصد به ۴۵ هزار ۵۹۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۹) واحد افت معادل (۰.۱۳) درصد به ۲۹ هزار و ۷۱۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۷) واحد کاهش، معادل (۰.۱۳) درصد به ۲۰ هزار و ۸۷۹ واحد رسید.

از سویی دیگرجزییات داد و ستدها مشخص می‌کند که 6 نماد «وبملت با (۸۷) واحد، رمپنا با (۷۳) واحد، وتجارت با (۵۶) واحد، شپنا با (۴۷) واحد، فملی با (۴۴) واحد و پارس با (۴۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، همه شاخص‌های صنعتی بورس تهران با ریزش مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۱۰۷۱ واحد رشد معادل ۳.۸۵ درصد به ۲۸ هزار و ۹۱۸ واحد، سایر معادن با ۷۴۰ واحد افزایش معادل ۳.۳۳ درصد به ۲۲ هزار و ۹۸۰ واحد، انبوه‌سازی با ۱۹ واحد رشد معادل ۲.۳۸ درصد به ۸۲۳ واحد، وسایل ارتباطی با (۶۱) واحد کاهش معادل (۲.۰۶) درصد به ۲ هزار و ۹۰۷ واحد، انتشار و چاپ با (۸۲۰۹) واحد افت، معادل (۲.۴۵) درصد به ۳۲۷ هزار و ۱۲۲ واحد، فنی مهندسی با (۲۷) واحد عقب گرد معادل (۲.۵۵) درصد به یک هزار و ۴۹ واحد، محصولات چوبی با (۶۴۶۵) واحد کاهش معادل (۳.۸۵) درصد به ۱۶۱ هزار و ۳۸۱ واحد» رسید.

به این ترتیب در ۱۵۸ هزار و ۷۱۴ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۶۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۰ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان رسید.

   آیفکس در نزدیکی سطح 1936 واحدی ایستاد

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری از هفته جاری با تغییر مالکیت یک میلیارد و 110 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 4 هزار و 859 میلیارد ریال پایان پذیرفت که همزمان با دادوستدهای انجام‌شده در بازارها، دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس نیز در نماد «زفکا» روی تابلو معاملات رفت.

در معاملات روز چهارشنبه 24 بهمن‌ماه در حالی که سهامداران 53 میلیون سهم به ارزش 161 میلیارد ریال را در بازار اول دست به دست کردند، در بازار دوم شاهد جابه‌جایی 432 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 415 میلیارد ریال بودند.

همچنین در بازار دوم 20 درصد از سهام کشت و دامداری فکا برای نخستین‌بار عرضه و هر سهم این شرکت 8 هزار و 300 ریال کشف قیمت شد.

شاخص کل فرابورس نیز در حالی که در دقایق ابتدایی معاملات رو به کاهش بود با حمایت 5.5 واحدی نماد «ذوب» از این نماگر، در پایان بازار رشد بیش از یک واحدی را تجربه کرد و در نزدیکی سطح 1936 واحدی قرار گرفت. تاثیر منفی نمادهای «دماوند»، «کگهر»، «مارون» و «دی» بر آیفکس در حالی بود که سه نماد از گروه فلزات اساسی شامل نمادهای «ذوب»، «میدکو» و «ارفع» تا سطح حداکثر 4.5 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند و موجب رشد یک واحدی آن شدند.

نماد «ذوب» در روز گذشته علاوه بر اینکه پربیننده‌ترین نماد بود با مبادله 216 میلیون سهم، بیشترین حجم معاملات را در اختیار گرفت. نماد کشت و دامداری فکا هم با مبادلاتی به ارزش 498 میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

نگاهی به معاملات انجام‌شده در سایر بازارهای فرابورس نیز حاکی از آن است تعداد 15 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 211 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی دادوستد شده است. قیمت اوراق تسهیلات مسکن در این بازار در دامنه 235 هزار تا 626 هزار ریال نوسان کرد.

 

ارسال نظر