روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۹۸

  رشد سود عملیاتی «شکربن»: شرکت کربن ایران در صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۷ سود عملیاتی خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۲۲درصدی ۴۳۸ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال اعلام کرد. بر این اساس، شرکت در این گزارش اعلام کرد که سود یک هزار و ۳۷۴ ریالی برای هر سهم محقق ساخته است. همچنین، این شرکت سود خالص را ۳۴۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و سود انباشته را ۶۹۶ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲۶ و ۵۳ درصد افزایش داشته است. بر این اساس، «شکربن» در این گزارش خبر از سود ۵۱۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریالی درآمد عملیاتی شرکت داده است. همچنین در۹ ماهه سال۱۳۹۷ تولید به مقدار ۲۸ هزار و ۷۹۴ تن و فروش نیز به مقدار ۲۷ هزار و ۷۳۷ تن بوده است، که ۹۱ درصد از فروش داخلی و ۹ درصد به صادرات اختصاص یافته است. لازم به ذکر است؛ طی ۹ماه گذشته، این شرکت بیش از ۸۰ درصد بهای تمام شده محصولات تولیدی خود را انواع روغن (مواد اولیه) اختصاص داده و تغییر قیمت مواد اولیه در اثر تغییر قیمت فرآورده‌های نفتی، تغییر بهای جهانی نفت خام و تغییرات نرخ ارز، نوسانات زیادی به قیمت تمام شده تولیدات خود دانسته است. در همین حال، نکته با اهمیت در این رابطه به عرضه مواد اولیه از طریق بورس انرژی است که علاوه بر امکان رقابت بین خریداران و افزایش نرخ مواد اولیه به دلیل حذف سقف قیمتی، مقدار عرضه مواد اولیه با کیفیت نیز بین خریداران تقسیم شده، بر این اساس بهای تمام شده متاثر از این روند نیز می‌تواند تغییر یابد.

  زیان خالص «خمهر» در گزارش ۹ماهه: شرکت مهرکام پارس گزارش ۹ماهه خود را با زیان خالص ۸۰۶میلیارد و ۵۷۳میلیون ریالی منتشر کرد. بر این اساس، شرکت زیان عملیاتی «خمهر» نیز ۶۴۹ میلیارد ریال و زیان انباشته آن یک هزار و ۲۷۵میلیارد ریال منتشر شده است. این شرکت در گزارش خود از تصمیم هیات‌مدیره برای افزایش سرمایه شرکت خبر داد. هیات‌مدیره «خمهر» با توجه به مصوبه اول مهر۱۳۹۷در نظر دارد سرمایه خود را از ۸۲۸میلیارد ریال به یک هزار و ۸۸۸میلیارد ریال افزایش دهد. همچنین، این افزایش سرمایه ۱۲۸درصدی پس از اخذ مجوزات لازم و سیر مراحل قانونی، در قالب تجدید ارزیابی زمین عملیاتی می‌شود.

  سودسازی ۹۰۱ریالی «شتران»: شرکت پالایش نفت تهران در صورت‌های مالی ۹ماهه از سودسازی ۹۰۱ریالی برای هرسهم خبر داد. بر این اساس، «شتران» با رشد ۱۳۴درصدی سود عملیاتی و ۱۳۰درصدی سود خالص این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته توانست سود عملیاتی را به ۲۴هزار و ۲میلیارد ریال و سود خالص را به ۲۱هزار و ۶۲۶میلیارد ریال برساند. همچنین، اهداف و راهبردهای آتی «شتران» در خصوص تولید و فروش محصولات به بازار هدف محصولات شرکت داخلی مربوط می‌شود که مطابق قانون، شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌دهد. افزون بر این، محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس‌های کالا و انرژی عرضه می‌شود. در این حوزه شرکت‌های تولید‌کننده انواع روانکارها و شرکت‌های قیرسازی، شرکت‌های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند. در حال حاضر پالایشگاه تهران با پالایش روزانه ۲۵۰هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به ۱۳درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش کرده و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین، دیزل، سوخت جت و روغن خام در کنار چندین محصول با ارزش دیگر مانند گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می‌کند.

  سود ۴۴۰ ریالی هرسهم «فسرب»: شرکت ملی سرب و روی ایران با سرمایه ۳۲۲ میلیارد ریالی در ۹ ماه برای هرسهم ۴۴۰ ریال سود ساخت. بر این اساس، فعالیت ۹ ماهه این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد ۳۶۱ درصدی سود عملیاتی و ۲۸۹ درصدی سود خالص دارد. همچنین، «فسرب» در ۹ ماه توانسته مبلغ ۷۱۹ میلیارد ریال فروش داشته باشد. این در حالی است که، شرکت در تشریح اهداف و راهبردهای آتی خود اعلام کرده است که تولید شمش روی از محل خوراک فلوئوردار یکی از اقدامات مهم و موفقیت آمیز تولید دانش فنی توسط کارشناسان این شرکت است. همچنین اجرای اقدامات زیست محیطی در گستره وسیع در راستای مسوولیت‌های اجتماعی سازمان شرکت بوده است. علاوه بر این استقرار، حفظ و نگهداری سیستم‌های مدیریت یکپارچه در گستره کل کارخانجات (سرب و روی) در حال انجام بوده و پروژه امکان سنجی طرح توسعه تولید روزانه ورق روی از ۴۵ تن به ۵۵ تن اجرایی می‌شود. در همین حال، «فسرب» از اجرای پروژه امکان سنجی طرح توسعه تولید هیدروکسیدروی خبر داد و از طرح تولید سولفات روی به منظور مصرف به عنوان کود معدنی یاد کرده است. از سوی دیگر مطالعه امکان سنجی بهره‌برداری صحیح از سرابره‌های قدیمی واحد سرب نیز در حال انجام است.

  انتشار صورت‌های مالی «پارس»: شرکت پتروشیمی پارس صورت‌های مالی میان‌دوره‌‌ای ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بر این اساس، شرکت با سرمایه ۶ هزار میلیارد ریال، در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۳۴ هزار و ۸۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و مبلغ ۵ هزار و ۶۸۱ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد. همچنین، با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۳۶ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. افزون بر این، «پارس» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، سود خالص را مبلغ ۱۵ هزار و ۶۶۴ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال اعلام کرده و بدین‌ترتیب مبلغ ۲ هزار و ۶۱۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

 

ارسال نظر