رونق اندک بورس ادامه دارد

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۹۴

گروه بورس| شاخص بورس در پایان معاملات روز گذشته با رشدی ۱۴۱ واحدی به ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد رسید. بر اساس آمارهای معاملاتی، همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۱۴۱ واحد رشد معادل ۰.۰۹ درصد به ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۹ درصد به ۴۵ هزار و ۹۵۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۹ واحد رشد معادل ۰.۵۷ درصد به ۲۹ هزار و ۵۹۷ واحد رسید.

همچنین ۴ نماد «فملی با ۸۱ واحد، وغدیر با ۵۶ واحد، وبملت با ۴۰ واحد و کگل با ۳۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل در بورس، در ۱۴۲ هزار و ۳۲۸ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۴ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان رسید.

  حجم معاملات فرابورس به بیش از یک میلیارد ورقه بهادار رسید

روز گذشته شاخص فرابورس نیز با افزایش 12 واحدی، رقم کلی این شاخص را به 1934 واحد رساند.

نقل و انتقال بیش از یک میلیارد ورقه بهادار به ارزش تقریبی 3625 میلیارد ریال، ماحصل معاملات انجام‌شده در مجموع بازارهای فرابورس در آخرین روز کاری از هفته جاری است.

در معاملات روز چهارشنبه 17 بهمن‌ماه 1397 سهامداران در حالی در بازار اول به استقبال معامله 95 میلیون سهم به ارزش 308 میلیارد ریال رفتند که در بازار دوم شاهد جابه‌جایی 362 میلیون سهم به ارزش 894 میلیارد ریال بودند. همزمان با دادوستدهای انجام‌شده در این دو بازار نیز شاخص کل فرابورس با طی کردن روندی صعودی به رشد 12 واحدی در پایان بازار رضایت داد و تا نزدیکی سطح 1935 واحدی افزایش یافت.

رصد نمادهای اثرگذار بر این نماگر حاکی از آن است «مارون»، «ذوب»، «زاگرس»، «میدکو» و «دی» تا سطح 6 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند و دو نماد «شراز» و «توریل» مانع از پیشروی بیشتر این شاخص شدند.

نماد ذوب‌آهن که در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی ایستاد، با معامله 217 میلیون سهم به ارزش بیش از 307 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان تمامی بازارهای فرابورسی در اختیار گرفت.

در همین حال بازار پایه‌ای‌ها نیز شاهد تغییر مالکیت 642 میلیون سهم به ارزش 1325 میلیارد ریال در این بازار بودند و در مجموع بازار سهام فرابورس نماد معاملاتی اپرداز، وآرین و کیسون به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یا برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام متوقف و در سمت مقابل نمادهای «شستان»، «وبرق»، «شبصیر» و «فاهواز» بازگشایی شدند.

در پایان معاملات این هفته در فرابورس ایران همچنین شاهد جابه‌جایی 13 میلیون ورقه به ارزش 1070 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم. در شرایطی که در این بازار قیمت اوراق تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با افت قیمتی روبرو و در دامنه 247 هزار تا 626 هزار ریال دادوستد شدند، نرخ موثر سود بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی در بازه 19.7 مربوط به اوراق «سخاب7» تا 22.19 درصد مربوط به «اخزا709» نوسان کرد.

 

ارسال نظر