رشد ممتد شاخص‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۷۷

گروه بورس| شاخص بورس در پایان معاملات روز قبل با ۵۳۶ واحد رشد معادل ۰.۳۲ درصد به ۱۶۶هزار ۱۳۱ واحد، شاخص قیمت

«وزنی - ارزشی» با ۱۵۵ واحد افزایش معادل ۰.۳۲ درصد به ۴۸ هزار ۱۶۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۵۹ واحد رشد معادل ۰.۵۴ درصد به ۲۹ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.  در روز شنبه ۶ نماد «شبندر با ۲۰۳ واحد، شپنا با ۱۶۲ واحد، پارس با ۱۰۹ واحد، فملی با ۸۴واحد، رمپنا با ۷۶ واحد و شپنا با ۷۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز ابتدایی هفته بورس، در ۱۶۱ هزار و ۶۳۱ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۹ هزار و ۴۷۶میلیارد تومان رسید.

  فرابورس به 2003 رسید

در نخستین روز از آخرین هفته معاملاتی دی‌ماه 97 شاخص کل فرابورس در حالی رشد 19 واحدی را تجربه کرد و در پایان معاملات در سطح 2003 واحدی ایستاد که نماد‌های پتروشیمی زاگرس و تولید نیروی برق دماوند به ترتیب با اهرم‌های حدود 7 و 5 واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد بیش از یک درصدی آیفکس بر جای گذاشتند.

داد‌و‌ستد‌های روز شنبه 29 دی‌ماه 97 در تمامی بازار‌های فرابورس به رقم خوردن معاملات 3میلیارد ورقه‌ای انجامید که این رقم، بیشترین حجم معاملات در سال جاری در فرابورس به حساب می‌آید؛ ارزش این حجم از معاملات که در بیش از 104 هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت، بیش از 7هزار و 447 میلیارد ریال بود.  همچنین معاملات سهام در بازار اول در روز شنبه، با دست‌به دست شدن 94 میلیون سهم به ارزش 397 میلیارد ریال و جا‌به‌جایی 255 میلیون سهم به ارزش 988 میلیارد ریال در بازار دوم پیگیری شد که در این میان نماد «بکهنوج» متعلق به تولید برق ماهتاب کهنوج بیشترین ارزش معاملاتی و نماد «ذوب» متعلق به سهامی ذوب‌آهن اصفهان بیشترین حجم معاملاتی را در اختیار گرفتند. به‌علاوه، بازار پایه میزبان داد‌و‌ستد 2 هزار و 603 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 68 میلیارد ریال بود که بیشترین حجم و ارزش این بازار در سال 97 محسوب می‌شود. از طرف دیگر حجم کل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزار‌های نوین مالی به 42میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 990 میلیارد ریال رسید که نماد «اعتماد» با ارزش معاملات نزدیک به 258میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.

 

 

ارسال نظر