روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۰:۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۷۶۴۶

  انتشار پرتفوی «وخارزم»:  سرمایه‌گذاری خوارزمی با سرمایه ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌‎ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷ را منتشر کرد. بر این اساس، شرکت در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۱۶میلیون ریال به مبلغ ۲۱ میلیون ریال واگذار کرد که از این واگذاری سود ۵ میلیون ریال کسب کرد. این در حالی است که، ارزش بازار این شرکت در دوره یک ماهه با کاهش یک هزار و ۷۵میلیارد و ۹۸ میلیون ریالی، به ۱۵هزار و ۱۶۹میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال رسید. بر این اساس، «وخارزم» در دوره مذکور تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۶۲ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال خریداری کرد که شامل شرکت ‎های ملس صنایع مس ایران، پتروشیمی جم، تامین سرمایه امید، صنایع ماشین‌‌های اداری ایران و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت است. این شرکت در ابتدای یک ماه گذشته تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۸ هزار و ۴۰۱ میلیارد و ۱۴۰میلیون ریال و ارزش بازار ۱۶هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال در سبد سهام خود داشته است.  از سویی دیگر بهای تمام شده سهام بورسی «وخارزم» در دوره یک ماهه مذکور با افزایش ۶۲ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال به مبلغ ۸ هزار و ۴۶۳ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال رسیده است.

   سود هر سهم «چافست» تغییری نداشت: شرکت افست صورت‌های مالی ۱۲ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. علاوه‌بر این، شرکت با سرمایه ۷۰۰ میلیارد ریال، در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۴۰۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵۷۷ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که، با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۴۲۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. افزون بر این، «چافست» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۴۱۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۵۹۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

 

ارسال نظر