لرزش خفیف شاخص ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۰۸

گروه بورس|‌ معاملات تالار شیشه ای در روز قبل با کاهش ۸۸۲ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۶۵ هزار و ۳۵۲ واحد به پایان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز قبل اکثر شاخص های بورس با افت دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۸۸۲) واحد کاهش معادل (۰.۵۳) درصد به ۱۶۵ هزار ۳۵۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۵۶) واحد ریزش معادل (۰.۵۳) درصد به ۴۸ هزار ۷۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۹ واحد رشد معادل ۰.۱۰ درصد به ۲۷ هزار و ۷۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۰ واحد افزایش، معادل ۰.۱۰ درصد به ۱۹ هزار و ۵۳۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۰۰۱) واحد ریزش، معادل (۰.۵۶) درصد به ۱۷۷ هزار و ۴۹۳ واحد، شاخص بازار اول با (۹۴۸) واحد افت معادل (۰.۷۷) درصد به ۱۲۱ هزار و ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۱۸) واحد کاهش معادل (۰.۱۰) درصد، به ۳۲۸ هزار و ۸۱۵ واحد رسید. به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۲۵ هزار و ۵۸۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۷ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان رسید.

   پایان هفته فرابورس با عرضه اولیه

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری از هفته جاری با معامله 993 میلیون ورقه به ارزش بیش از 5310 میلیارد ریال پایان پذیرفت. انجام یک عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس، بازگشایی و توقف چنین نماد معاملاتی در بازار سهام و افت 6.5 واحدی شاخص کل از مهم‌ترین رخدادهای بازار فرابورس ایران به شمار می‌رود. در این روز بازار ابزارهای نوین مالی میزبان جابه‌جایی 24 میلیون ورقه به ارزش 2641 میلیارد ریال بود. در این بازار اوراق تسهیلات مسکن معاملاتی به ارزش نزدیک به 51 میلیارد ریال را تجربه کرد و این اوراق در دامنه قیمتی 268 هزار تا 582 هزار ریال دادوستد شدند. همچنین «اخزا708» با نقل و انتقال 173 هزار ورقه اخزا به ارزش 145 میلیارد ریال در صدر سایر اوراق مورد معامله در تابلو اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایستاد. شاخص کل فرابورس نیز تحت تاثیر معاملات منفی در نمادهای «زاگرس»، «مارون»، «میدکو» و «شاوان» حدود 6.5 واحد افت کرد و در سطح 1851 واحدی قرار گرفت. در همین حال نمادهای «ذوب»، «هرمز» و «دماوند» با رشد قیمت خود و تاثیر مثبت بر این نماگر، مانع از ریزش بیشتر آیفکس شدند.

 

ارسال نظر